Velkommen til eksklusivt frokostseminar for deg som e-handler!

Velkommen til eksklusivt frokostseminar for deg som e-handler!

Velkommen til eksklusivt frokostseminar for deg som e-handler!

2017-03-29, 10:28

Viva Media ønsker deg velkommen til et eklusivt frokostseminar der vi har samlet våre partnere Svea Finans og Digitroll for å presentere nyheter og gi deg som e-handler våre beste råd. Vi lærer deg hvordan du kan nå ut til et bredere kundesegment og øke konverteringen i din nettbutikk. Så kom og fyll på med kunnskap, bli inspirert og få nye kontakter. Meld deg på her.   Program Frokost Svea Finans: Betalingsløsning med kunden i fokus Svea Finans vil fortelle…

7 trender for digital markedsføring 2017

7 trender for digital markedsføring 2017

2017-01-13, 12:23

En trendrapport for det nye året er blitt en slags nyttårs-tradisjon her på Viva. År 2016 ble definert som et år hvor det digitale var en selvfølge, og der man eksperimenterte mye med både AR og VR-teknologi. Jeg omtalte VR som up-and-coming i trendrapporten for 2016, men det fikk gjennomslag ennå tidligere enn forventet. Nedenfor finner du noen tanker om hva som er viktig å følge med på og ta med seg inn i den digitale markedsføringen for 2017.  …

8 tips for å maksimere markedsføringen på YouTube

8 tips for å maksimere markedsføringen på YouTube

2016-12-05, 12:17

Hvis et bilde sier mer enn tusen ord, hva sier da en video? Video skiller seg ut og fanger oppmerksomheten. I den digitale revolusjonen bør alt være raskere, mektigere, enklere og stiligere. Her tilbyr video-formatet fantastiske muligheter. Jo mer kompleks virksomheten din er, jo viktigere er det at du investerer i videomarkedsføring. Det skriver Arash Gilan og Jonas Hammarberg i boken Get Digital.   I april 2015 hadde Facebook mer enn 4 milliarder videovisninger. Fem måneder senere, i september 2015,…

Hvordan bygge sin kommunikasjon ved hjelp av storytelling

Hvordan bygge sin kommunikasjon ved hjelp av storytelling

2016-12-02, 13:00

For hjernene våre er fortellinger et verktøy som hjelper oss med å forstå verden. I fortellingenes verden er det tydelig hvem som er god eller ond, hva som er rett eller galt, og hva ens hensikt i livet er. En fortelling er bygget på en sannhet – et budskap. Budskapet kan variere, men det finnes alltid der.   Historiefortelling hjelper deg med å tydeliggjøre budskapet i markedsføringen. Men hvordan gjør man så dette i praksis?   Det hele starter med…

”The Curse of Knowledge”

”The Curse of Knowledge”

2016-12-01, 11:11

Tenk deg at bedriften skal lage en annonse for et av produktene eller tjenestene dere tilbyr. Du vet at dere har noen helt særegent å by på. Produkttestene har gitt gode resultater, og du vet at produktet har potensial til å gjøre kundens liv bedre. Dessuten har du sjekket konkurrentenes resultater og priser og sett at dere er det beste valget.   Det er nå på tide å forfatte annonseteksten. Det som ofte skjer på dette stadiet, er at man…

Hvordan du booster nettbutikken med hjelp av Facebook

Hvordan du booster nettbutikken med hjelp av Facebook

2016-11-25, 13:37

Facebook blir ofte nevnt som en kanal for branding, der følgerne kan bli kjent med din virksomhet samtidig som du kan kommunisere med og bygge tillit blant følgerne og kundene dine. Facebook er den ultimate kanalen for nettopp dette. Men mulighetene stopper ikke der. Facebook kan også brukes for å drive salg. Vi gir deg tips om strategisk markedsføring på Facebook for netthandel.   Rett annonser bredt og optimaliser for konverteringer Når målet ditt er å "øke konverteringer," er det…

Hvorfor bruke storytelling?

Hvorfor bruke storytelling?

2016-10-21, 16:40

Storytelling – eller historiefortelling – er blitt et viktig begrep innen markedskommunikasjon. Men hva er det egentlig, og på hvilken måte kan det være nyttig for bedriftens markedsføring?   Storytelling er et begrep som beskriver hva man skal gjøre når man bygger markedsføring rundt en historie eller fortelling. En historie inneholder så mye mer enn bare et hendelsesforløp. Den formidler også forventninger og en dramaturgi som tiltaler leseren på et følelsesmessig plan. En historie taler til hva leseren vet, kjenner…

3 trender for en fremgangsrik netthandel

3 trender for en fremgangsrik netthandel

2016-10-13, 09:37

Rapporten Netthandel i Norden 2016, som PostNord har gitt ut, beskriver hvilke vaner vi har når det gjelder netthandel både i Norden og i Norge. Rapporten viser at nordmenn handler for 3 265 NOK per person og kvartal i snitt. Det er mer penger per person på netthandel enn våre nordiske naboer. I dette innlegget, ser vi på tre trender som fremheves i rapporten, og som beskriver hvordan netthandlere kan utvikle og tilpasse sin virksomhet for å nå dagens forbrukere. Tilsammen…

Facebook lanserer sin egen markedsplass

Facebook lanserer sin egen markedsplass

2016-10-04, 12:10

De som er interesserte av kjøp og salg er en stor målgruppe på Facebook. Det sosiale mediet har over 400 millioner forskjellige "kjøp og salg-grupper", og ifølge Facebook bruker 25% av deres medlemmer kanalen til nettopp handling. Derfor er det behov for å samle dette markedet. Nå lanseres Facebook Marketplace. Marketplace vil være tilgjengelig som et ikon i Messenger der brukerne kan søke produkter etter kategori eller geografi og legge til sine egne ting for å selge. Betalingsløsningen vil ikke…