Kronikk: Stopp tommelen til millennials

Kronikk: Stopp tommelen til millennials

Kronikk: Stopp tommelen til millennials

2017-05-24, 09:31

Hvordan når du millennials? Olivia Danielsson, som er praktikant hos oss på Viva Media og født på 90-tallet, gir oss svaret.   Vår generasjon vokste opp med Internetts erobring, smarttelefonens suksess og de sosiale medienes fremgang. Vi har vært med siden VHS:en, Nintendo 64 og GameBoy. Nå sitter vi her og er tilgjengelige på nesten alle sosiale nettverk. Så hvordan kommuniserer du med oss?   Vi er individualister Vi er vant til, og vi forutsetter nesten, at vi kan være…

Skap ambassadører for din merkevare

Skap ambassadører for din merkevare

2017-05-24, 09:31

I løpet av det siste tiåret har det skjedd en massiv endring i hvordan vi ser på kommunikasjon, informasjon og markedsføring. Disse områdene, som ofte har blitt håndtert av ulike avdelinger og personer, har vokst tettere og tettere sammen. I dag er de nesten uatskillelige, og i mange bedrifter har ansvaret for disse områdene blitt lagt hos samme person.   Valget av ordet kommunikasjon i stedet for informasjon gjør at fokuset flyttes. Det handler ikke lenger bare om hva dere…

Tre tips for vårrengjøring på hjemmesiden

Tre tips for vårrengjøring på hjemmesiden

2017-05-24, 09:31

Med våren melder også den klassiske vårrengjøring seg. Det er da du tar tak i haugene som har fått lov til å vokse i løpet av året, skuffen hvor alt ender opp og garasjen hvor man nesten ikke kommer frem lengre. Det krever mye arbeid, men hvor tilfreds er en ikke når alt er på plass!   På samme måte kan det være sunt å gjøre en skikkelig vårrengjøring av firmaets hjemmeside før ferietiden er i gang. Vi har samlet tre punkter…

Facebook straffer dårlige og villedende annonser

Facebook straffer dårlige og villedende annonser

2017-05-19, 09:47

Onsdag 10. mai kunngjorde Facebook at de vil begynne å straffe annonser som har lav relevans til landingssiden. Kunstig intelligens og en oppdatering av Facebookpikselen vil sammen bidra til å redusere insentivene for økonomisk motiverte spammere. Dette er enda et skritt mot å øke den totale brukeropplevelsen. Vi vil selvfølgelig kunne se annonser med innhold av lav kvalitet eller lav relevans i en tid fremover, men disse vil ha en vesentlig mindre rekkevidde enn før. Facebooks oppdatering vil i stor…

Velkommen til eksklusivt frokostseminar for deg som e-handler!

Velkommen til eksklusivt frokostseminar for deg som e-handler!

2017-03-29, 10:28

Viva Media ønsker deg velkommen til et eklusivt frokostseminar der vi har samlet våre partnere Svea Finans og Digitroll for å presentere nyheter og gi deg som e-handler våre beste råd. Vi lærer deg hvordan du kan nå ut til et bredere kundesegment og øke konverteringen i din nettbutikk. Så kom og fyll på med kunnskap, bli inspirert og få nye kontakter. Meld deg på her.   Program Frokost Svea Finans: Betalingsløsning med kunden i fokus Svea Finans vil fortelle…

7 trender for digital markedsføring 2017

7 trender for digital markedsføring 2017

2017-01-13, 12:23

En trendrapport for det nye året er blitt en slags nyttårs-tradisjon her på Viva. År 2016 ble definert som et år hvor det digitale var en selvfølge, og der man eksperimenterte mye med både AR og VR-teknologi. Jeg omtalte VR som up-and-coming i trendrapporten for 2016, men det fikk gjennomslag ennå tidligere enn forventet. Nedenfor finner du noen tanker om hva som er viktig å følge med på og ta med seg inn i den digitale markedsføringen for 2017.  …

8 tips for å maksimere markedsføringen på YouTube

8 tips for å maksimere markedsføringen på YouTube

2016-12-05, 12:17

Hvis et bilde sier mer enn tusen ord, hva sier da en video? Video skiller seg ut og fanger oppmerksomheten. I den digitale revolusjonen bør alt være raskere, mektigere, enklere og stiligere. Her tilbyr video-formatet fantastiske muligheter. Jo mer kompleks virksomheten din er, jo viktigere er det at du investerer i videomarkedsføring. Det skriver Arash Gilan og Jonas Hammarberg i boken Get Digital.   I april 2015 hadde Facebook mer enn 4 milliarder videovisninger. Fem måneder senere, i september 2015,…

Hvordan bygge sin kommunikasjon ved hjelp av storytelling

Hvordan bygge sin kommunikasjon ved hjelp av storytelling

2016-12-02, 13:00

For hjernene våre er fortellinger et verktøy som hjelper oss med å forstå verden. I fortellingenes verden er det tydelig hvem som er god eller ond, hva som er rett eller galt, og hva ens hensikt i livet er. En fortelling er bygget på en sannhet – et budskap. Budskapet kan variere, men det finnes alltid der.   Historiefortelling hjelper deg med å tydeliggjøre budskapet i markedsføringen. Men hvordan gjør man så dette i praksis?   Det hele starter med…

”The Curse of Knowledge”

”The Curse of Knowledge”

2016-12-01, 11:11

Tenk deg at bedriften skal lage en annonse for et av produktene eller tjenestene dere tilbyr. Du vet at dere har noen helt særegent å by på. Produkttestene har gitt gode resultater, og du vet at produktet har potensial til å gjøre kundens liv bedre. Dessuten har du sjekket konkurrentenes resultater og priser og sett at dere er det beste valget.   Det er nå på tide å forfatte annonseteksten. Det som ofte skjer på dette stadiet, er at man…

    Mest populært akkurat nå