Displayannonsering

Den beste måten å få nye kunder på er å fortelle dem at du finnes. Dette skjer ved at du gjør det enkelt for dem å finne deg når de søker etter produkter eller tjenester som du tilbyr. Men du kan også ligge steget foran og skape søket som siden leder til handel. Dette gjør du ved å etablere en større bevissthet rundt varemerket ditt blant den aktuelle målgruppen. Det er her displayannonsering, også kalt rekkevidde- eller bannerannonsering, kommer inn som et slagkraftig verktøy.

 

Displayannonsering skjer gjennom klikkbare annonser som plasseres ved siden av innholdet på en nettside, i en applikasjon eller i et nettverk av nettsteder. Det kan være bildeannonser, bevegelige annonser eller annonsering gjennom levende bilder på YouTube eller Facebook.

 

Nå relevante personer

Gjennom å annonsere i displaynettverk når dere et stort antall nettsteder som alle er kategorisert etter emneområde. Dette muliggjør en treffsikker annonsering. Gjennom måling av brukernes nettsurfingsvaner, hvilke nettsteder de besøker og hva de søker etter, er det mulig å finne den målgruppen som er relevant for ditt budskap og rette annonsene utelukkende inn mot dem. Være seg om du vil nå sportsinteresserte, forretningsfolk, unge kvinner i Gøteborgsområdet, eller de som nylig har besøkt nettstedet ditt, kan du velge å styre annonsene direkte mot dem.

Siden kampanjene er digitale er fleksibiliteten stor. Effekten av kampanjen måles kontinuerlig og kampanjen kan dermed tilpasses det som gir best resultat.

Displayannonseringens rekkevidde og mulighet til å avgrense seg mot en relevant målgruppe gjør dette til en effektiv måte å markedsføre spesifikke tilbud på og å styrke kjennskapen til varemerket ditt. Gjennom tjenesten retargeting rettes annonser spesifikt mot besøkende som har vært inne på nettstedet ditt, og de kan bli påminnet om tilbudet ditt mens de fortsatt befinner seg i en beslutningsprosess.

 

Viva Display

Med Viva Display tilbyr vi annonsering på populære nettsteder. Gjennom våre kalkyler kan vi identifisere målgrupper, bestemme annonseplasseringer og beregne hvor mange visninger kampanjen vil generere basert på budsjett og kampanjeperiode. Effekten av kampanjen måles fortløpende. Avhengig av hva som er målsettingen med kampanjen, optimaliseres den basert på hva som gir flest antall visninger, klikk eller konverteringer. Vi hjelper deg med hele eller deler av kampanjen – fra planlegging, budskap, design av materiale, annonsering og optimalisering – alt etter hva du måtte ønske.

 

Spør oss om hvordan du kan komme i gang med displayannonsering, eller ta kontakt for å få vite mer om hva dette kan bety for deg. Vi svarer gjerne på dine spørsmål!