Pay per Click

Det å drive trafikk til et nettsted høres kanskje ikke så komplisert ut, men siden du betaler hver gang noen klikker på annonsen din, må sannsynligheten for at klikket fører til konvertering være så stor som mulig. Trafikken må være relevant.

 

Nøkkelordet til en vellykket Pay per Click, eller PPC-kampanje, er relevans. Alt bygger på at annonsen må være relevant for søkeordet, at må være annonseteksten relevant for tilbudet og at destinasjonssiden må være relevant for den besøkende, uansett om denne søker via mobil eller datamaskin. Da får man de riktige besøkende og man gir den besøkende en god brukeropplevelse. For å få relevante klikk til lavest mulig pris kreves det kontinuerlig arbeid gjennom hele prosessen; å analysere søkeord, å skrive attraktive annonsetekster, å administrere budgivning på søkeord og styring av annonser samt å kontinuerlig optimalisere og utvikle annonseringen.

 

For oss er PPC-arbeidet en vitenskap. Ved å kombinere erfaring med avanserte matematiske modeller og analyseverktøy minimerer vi risikoen for irrelevant trafikk og dyre klikk. Det er slik vi lykkes med å skape annonseringskampanjer som resulterer i økt kundetilstrømning og høyere avkastning for deg som kunde.

 

Hos oss har du en personlig kampanjeansvarlig som håndterer hele PPC-arbeidet og som påser at investeringen din fører til relevante klikk til lavest mulig kostnad. Basert på din målsetting med annonseringen setter vi sammen opp nøkkeltall og målsporing som gjør det mulig for oss å stadig måle og spore resultatene av annonseringen. Gjennom dialog med kampanjeleder, og gjennom jevnlig og utførlig rapportering av resultatene, får du mulighet til å få akkurat så mye innsyn i PPC-arbeidet som du vil ha.

 

Vår PPC-tjeneste omfatter:

  • Utvikling av søkeordsportefølje og annonsetekster
  • Publisering av kampanjer på utvalgte søkemotorer
  • Oppsett av sporingssystem og måling
  • Løpende posisjonsovervåkning og budgivning
  • Kampanjeanalyse og rapportering

 

Hvordan fungerer Google AdWords?

Googles annonseverktøy Google AdWords gjør det mulig å annonsere i Googles nettverk. Med søkeordsannonsering vises annonsen over eller ved siden av søkeresultatet i Google når brukerne søker på deres ord eller fraser. Som annonsør betaler du bare når noen klikker på din annonselenke (PPC). Kostnaden per klikk fastsettes gjennom auksjon og det som bestemmer auksjonens utfall, og dermed også om og hvor høyt oppe annonsen din synes, er en kombinasjon av budet, hva du er villig til å betale per klikk, og kvalitetsresultatet. Kvalitetsresultatet ser på sin side til klikkfrekvensen, hvor stor sannsynligheten er for at noen klikker på din annonse, annonsens relevans og destinasjonssiden som den lenker til. For å lykkes med PPC-annonsering er det derfor viktig å arbeide med kvalitet og relevans gjennom hele prosessen. Det er dette som trigger oss.

 

Ta gjerne kontakt for å få vite hvordan du kan utvikle din PPC-markedsføring!