Sosiale medier

Kommunikasjon er best når den skaper følelser og engasjerer. Fordi sosiale medier bygger på samspillet mellom brukerne, gir de en unik mulighet til å kommunisere med og engasjere kundene dine og andre interesserte. Gjennom tilstedeværelse på sosiale medier kommuniserer du bedriftens identitet og bygger verdifulle relasjoner.

 

Markedsføring og PR

Sosiale medier gir deg muligheten til å kjapt, kostnadseffektivt og regelmessig kommunisere med kundene dine eller å rette et kampanjebudskap mot akkurat de menneskene du ønsker å nå. Engasjerende budskap kan dessuten belønnes med å nå enda lengre. Sosiale medier gir deg også muligheten til å langsiktig bygge økt tillit til varemerket gjennom at dere lar brukerne bli kjent med bedriften, bli involvert i varemerket og bli bedriftens ambassadører.

 

Mulighetene er mange! Du kan spre nyheter, informere, reklamere for en kampanje, rekruttere eller forme opinionen. Enten du er på kjempen Facebook, videodelingsnettstedet YouTube, billeddelingsplattformene Instagram, Snapchat og Pinterest, den yrkesprofesjonelle plattformen Linkedin eller mikrobloggen Twitter, har alle plattformene sine særegne egenskaper og styrker. Betingelsene er i stadig endring og potensialet øker etter hvert som nye plattformer oppstår og de etablerte utvikles.

 

Strategi og gjennomføring

Basert på dine målsettinger – hva du ønsker å oppnå – vil vi sammen utvikle en strategi for din tilstedeværelse på sosiale medier. Vi hjelper deg med å finne riktig målgruppe, velge kanaler, opprette kontoer, planlegge og tilpasse innholdet, tidsplanlegge publiseringer, gjennomføre annonsering, overvåke kommentarer og optimalisere innsatsen fortløpende.

 

Hos oss får du en dedikert og erfaren Social Media Manager som utvikler den beste strategien for deg, være seg om du ønsker en skreddersydd helhetsløsning eller vil ha hjelp med deler av markedsføringen i sosiale medier. Det kan dreie seg om en annonseringsstrategi eller en innholdsstrategi. Alle aktiviteter måles slik at du skal kunne se, svart på hvitt, resultatet av innsatsen din.

 

I Viva Social inngår:

Konsultasjon

  • Analyse
  • Strategi
  • Annonseutvikling

Ytelse

  • Oppsett av kontoer
  • Planlegging og publisering av innhold
  • Sponsing av innlegg
  • Overvåking

Oppfølging

  • Rapportering
  • Evaluering
  • Optimalisering

Opplæring

  • Tekniske aspekter
  • Strategi
  • Innholdsplanlegging
  • Annonsering
  • Overvåking, samhandling og krisehåndtering

 

Er det på tide å legge en effektiv strategi for markedsføring i sosiale medier? Ta kontakt, så hjelper vi deg!