Er du ute etter forandring? Tenk nytt!

I analysearbeidet vårt finner vi ut av behovene dine og tar deg målrettet fra A til B.

Er du ute etter forandring? Tenk nytt!

I analysearbeidet vårt finner vi ut av behovene dine og tar deg målrettet fra A til B.

Er du ute etter forandring? Tenk nytt! I analysearbeidet vårt finner vi ut av behovene dine og tar deg målrettet fra A til B. Personas, målgrupper, konverteringer, nettsted eller copy – en analyse kan utføres innen mange ulike områder. Hvilken type det enn gjelder, hjelper vi deg fram til de beslutningene som gjør at hver del av virksomheten utvikles og utfyller de andre.

Slik vi ser det, er hver virksomhet unik og trenger en skreddersydd analyse som gir helt nye innsikter. Når analysen er ferdig, setter vi ikke punktum, men heller et komma. For vi sørger for en grundig implementering av analysen og kontinuerlige forbedringstiltak. Når du blir strategikunde hos oss, starter vi alltid med et innledningsmøte der vi diskuterer dine unike behov. Dette kan handle om hvilket virksomhetsområde som er i størst behov av ny innsikt. Vi anser at det er bedre å være «datainformert» enn «datadrevet» – vi ser på den store sammenhengen i stedet for å stirre oss blinde på tall. Vi utfører hovedsakelig konverteringsanalyse, forretningsanalyse og e-handelsanalyse. Innbefattet i disse rommes mange mindre analyser som kan omhandle posisjonering, merkevare, målgruppe, copy og nettsted – ja, vi kan analysere og forbedre virksomheten din på akkurat det området du trenger.

Business analysis

Slik ser analyseprosessen ut

Når vi har funnet ut hvilke behov bedriften din har, utformes analysen, som følges opp av en gjennomføring der vi tar i bruk research, data og modeller. Deretter presenteres analysen for deg som kunde. Siden følger implementering, testing og optimalisering av analysen, noe som er et løpende arbeid der hovedansvaret ligger hos deg som kunde.

 

Vi stiller de viktige spørsmålene

For å få til en forbedring må man endre måten man gjør ting på. Det lyder kanskje selvinnlysende, men det er ikke alltid så enkelt. Vi kan hjelpe bedriften din med å stille spørsmålene som setter ting i bevegelse. Om vi analyserer en nettbutikk, stiller vi for eksempel spørsmål som: Forstår brukere og potensielle kunder hva nettstedet handler om og hva bedriften tilbyr? Hvor enkelt/vanskelig er det for brukere å gjennomføre de gjeldende målene for nettstedet? Leder man dem dit på en optimal måte? Hvilke trygghetsfaktorer finnes det på nettstedet? Og hvor personlig er nettstedet? Hvilke flaskehalser finnes det?

 

Vi minimerer risikoene

Det er lett å gå i opptråkkede fotspor, men en godt gjennomført analyse gjør at du forstår hva som er viktig for å få til en forandring eller forbedring. Dette gir innsikt rundt hva som trengs å gjøres, hvordan det skal gjøres og hvorfor det bør gjøres. Det kan handle om både små og store endringer, og endringer innebærer alltid et visst mål av risikovillighet. I Viva minimerer vi risikoene ved å sammen med deg som kunde gå igjennom hvilke faremomenter ulike valg genererer, samt å stadig jobbe med implementeringen, som vi kontinuerlig tester og forbedrer.

Kontakt oss, så forteller vi mer om hvordan vi kan hjelpe akkurat deg med analysen vår!

Trenger du en analyse?

Viva Medias personvernpolicy