Viva har blitt valgt til ny digital partner for BAUHAUS, en av Nordens største og mest respekterte byggevarekjeder. Fra og med 1. september vil Viva ta ansvar for BAUHAUS´ digitale annonsering i Norge og Sverige, med mål om å styrke posisjonen i det nordiske markedet.
Vivas oppdrag innebærer en omfattende satsing på digital annonsering, inkludert sosiale medier, SEM, SEO og sporing.
– Å få tilliten til å arbeide med BAUHAUS, et av Nordens mest folkekjære merkevarer, er en enorm ære og en mulighet som vi i Viva virkelig verdsetter. Vår ambisjon er ikke bare å oppfylle, men å overgå deres forventninger ved å levere banebrytende digitale strategier som sementerer deres ledende posisjon i DIY-sektoren, sier Arash Gilan.
Ifølge BAUHAUS falt valget på Viva fordi de mente at Viva leverte best sammenlignet med flere andre ledende byråer.
– Konkurransen om kundene på DIY-markedet er beinhard, og for å styrke vår digitale virksomhet følte vi at tiden var inne for en ny samarbeidspartner som kan hjelpe oss med å sikre vår lederposisjon, nå og i fremtiden. I en bransje med intens konkurranse, som byggevarebransjen, er det avgjørende å samarbeide med et byrå som forstår våre unike behov som en relativt liten aktør i et tøft marked. Ikke minst gleder vi oss til å kunne ta en enda sterkere posisjon i de lokale områdene hvor våre varehus befinner seg, sier Joakim Hedström, Digital Markedsføringssjef i BAUHAUS.
Aagot Benterud, markedssjef i BAUHAUS Norge, følger opp. – Vi har valgt Viva som vårt nye mediebyrå på grunn av deres brede kunnskap rundt digitaliseringsprosesser både lokalt og sentralt. Dette, i tillegg til Vivas gode kunnskap om hele det norske medielandskapet, gjør at vi er veldig trygge i vårt valg.
– Vi er svært stolte og forventningsfulle og ser frem til å bygge videre på og styrke BAUHAUS’ posisjon i Norden, og ikke minst til å bidra til vekst for BAUHAUS i Norge. For oss er BAUHAUS en drømmekunde og vi ser virkelig frem til å skape aktiviteter som gir inntrykk, treffer rett og står ut, sier Børre Sunde, daglig leder i Viva Norge.
For mer informasjon, vennligst kontakt:
Arash Gilan, CEO Viva
arash.gilan@vivamedia.se
Joakim Hedström, Digital markedsføringssjef på BAUHAUS
joh@bauhaus.se