Unngå fallgruvene med Vivas superanalytiker

Unngå fallgruvene med Vivas superanalytiker

Unngå fallgruvene med Vivas superanalytiker

2018-01-17, 10:30

I Viva Media har Linh Adelaida Johansson en spennende jobb som Digital Strategy & Analysis Manager. Her forklarer hun hvordan Viva jobber med analyse og hva effekten av en god analyse er. Hvorfor er analyse så viktig for en bedrift? – For å få til en forandring eller forbedring må man endre måten man gjør ting på. En stor del av en analyse ligger i å identifisere forbedringspotensial. Analyse er viktig for å kunne ta de riktige avgjørelsene slik at…

4 effektive kampanjer i Google som tiltrekker seg konkurrentenes kunder

4 effektive kampanjer i Google som tiltrekker seg konkurrentenes kunder

2018-01-10, 10:41

Vi ønsker alle å stjele kunder fra konkurrentene våre, så derfor er det viktig å øke bevisstheten rundt og skape preferanser for vårt eget varemerke, produkter og tjenester. Gjennom Google kan man utvide kampanjene fra bare de som fokuserer på å drive kostnadseffektive konverteringer, til å ha kampanjer som også retter seg mot konkurrentenes kunder – da skaper man seg en plattform som går i dybden. Bruk den til å fremheve bedriftens varemerke og spre budskapet om hvorfor kundene bør…

Slik bygger du et sterkt varemerke – del 3

Slik bygger du et sterkt varemerke – del 3

2018-01-05, 12:43

Nå er det klart for den tredje og avsluttende delen i denne serien der jeg vil ta opp identitet, image, grafisk profil og markedsføring – og alt knyttes opp mot merkevarebygging. Ja, da setter vi i gang! Få identitet og image til å stemme overens  Som jeg nevnte i den første delen, kan en bedrifts utforming av et varemerke på mange måter ligne på måten vi mennesker former vår individuelle identitet og vår uttrykksmåte. Det som kalles for en bedrifts identitet, handler…

Steg for steg – slik optimaliserer du LinkedIn-siden din

Steg for steg – slik optimaliserer du LinkedIn-siden din

2017-12-22, 14:59

LinkedIn skiller seg litt fra andre sosiale medier. Her er det viktigere enn noensinne å involvere ens ansatte og satse stort på dynamisk innhold. Her har jeg samlet noen tips på hvordan du best kan jobbe med bedriftens side på LinkedIn. Språk Ønsker du å ha siden på flere språk, kanskje både norsk og engelsk eller et annet språk? Angi sidens standardspråk som engelsk og velg norsk og eventuelle andre språk som alternativer. Skriv deretter alt i profilen på alle språk.…

Hvordan lykkes man med markedsføring i sosiale medier

Hvordan lykkes man med markedsføring i sosiale medier

2017-12-18, 12:33

Materialet er alfa og omega når det handler om å lykkes med markedsføring i sosiale medier. Det som fungerer skiller seg mellom tradisjonelle, digitale og sosiale medier. Denne artikkelen retter seg hovedsakelig mot sponset/annonsert innhold, men gjelder også i stor grad for dynamisk innhold. Ingen tekst i bilder Altfor ofte ser man bildemateriale p[ sosiale medier med for eksempel et budskap om tilbud eller priser innlagt i bildene. Hvis man annonserer programmatisk, dvs. bannerannonsering på nettsteder som f. eks. Aftonbladet.se,…

Verdt å huske på når man starter med markedsføring – intervju med Peter Bergström

Verdt å huske på når man starter med markedsføring – intervju med Peter Bergström

2017-12-12, 11:57

Peter Bergström arbeider som forretningsutvikler hos Viva Media og har arbeidet med markedsføring i over 20 år med flere store svenske bedrifter, både på kjøps- og salgssiden. Her deler han sine topp tips for deg som vil sette i gang med markedsføring. Hva handler markedsføring om i 2017? – Om å være så relevant som mulig. Vi må møte kunden der kunden befinner seg på sin ferd mot et kjøp. Ofte glemmer man dessverre å finne ut hvordan målgruppen fungerer og hvordan…

Hvordan bygger man en sterk merkevare – del 1

Hvordan bygger man en sterk merkevare – del 1

2017-12-07, 10:44

Dette er den første i en rekke tekster som vil fokusere på hvordan bedriften din effektivt bygger en sterk merkevare. Før vi fokuserer på hvordan man går til verks, vil jeg innledningsvis nevne grunnene til at det er viktig å være oppmerksom på ens merkevare. Hvorfor bygge en merkevare?  Fra melkekartongen om morgenen til nettbrettet om kvelden – i dag er vi alltid omringet av merkevarer. Man får mene hva man vil om merkevarer, men de preger oss uansett hva…

Gjør nettstedet ditt raskere med et tastetrykk

Gjør nettstedet ditt raskere med et tastetrykk

2017-11-30, 18:01

Programspråket PHP er helt klart det mest populære språket for nettsteder, og sjansen er stor for at også nettstedet ditt bruker det. Relativt nylig ble versjon 7 av språket utgitt, men selv om det har en rekke fordeler sammenlignet med tidligere versjoner, er det fremdeles mange som ikke har oppdatert webserveren sin for å faktisk bruke den. Den nyeste statistikken viser at under 9 % av alle nettsteder som bruker PHP, bruker versjon 7. Den største fordelen fra et SEO-perspektiv…

Tre tjenester som styrker samspillet i bedriften din

Tre tjenester som styrker samspillet i bedriften din

2017-11-13, 12:28

I dette innlegget åpner vi verktøykassen og finner frem tre stabile tips på nettsteder som tilbyr skikkelig gode og effektiviserende tjenester for arbeidsplassen. Bruk disse på arbeidsplassen din for å spare tid og enklere kommunisere med hverandre. IFTTT Det noe kryptiske akronymet ovenfor står for ”If This Then That” og nå snakker vi effektiviseringsverktøy! IFTTT er en tjeneste der du velger dine egne såkalte formler. Disse oppskriftene kan for eksempel handle om at hver gang du instagrammer et bilde, så legges dette…