Criteo: Øk salget ved hjelp av Dynamisk Remarketing

4

Publisert 12 november 2020, 16:11 av Einar Selbyg

For din bedrift er retargeting ganske avgjørende for å lykkes i din markedsføringsstrategi. Tross alt, ifølge en studie utført av Criteo, har forbrukere som mottar remarketing 43% høyere sannsynlighet for å konvertere. Når det er sagt er det litt mer komplisert enn bare å gå etter brukere som kjenner merkevaren.

Det er nok av verktøy og strategier der ute som kan hjelpe oss. Criteo, for eksempel, er et flott eksempel på en plattform for dynamisk retargeting. Vi skal i denne artikkelen se nærmere på hvordan Criteo sin dynamiske remarketing kan øke salget ditt. Og lønnsomheten.

Hva er Criteo?

Criteo er et verktøy som spesialiserer seg på dynamisk retargeting som arbeider tett med nettleverandører for å lage tilpassede annonser for forbrukeren.

Helt enkelt bruker Criteo ISP  for å generere annonser basert på din adferd på nettet. Dersom du har klikket på en bestemt annonse, besøkt et bestemt nettsted, eller sett et bestemt produkt, er oddsen stor for at du vil se en annonse relatert til det du så.

Criteo hjelper bedrifter å re-engasjere sin målgruppe ved å skape riktig annonse for de riktige personene til riktig tid. Ved hjelp av maskinlæring skaper Criteo relevante annonser i sanntid med noe de kaller Criteo Audience Match.

Sagt med Criteos egne ord er Criteo Audience Match designet for å komplettere Criteo Dynamic Retargeting, slik at ideelt publikum blir matchet med ideell annonse.

Criteo lar deg også målrette ytterligere på Facebook og Instagram. Faktisk er Criteo Facebook retargeting en av de viktigste funksjonene i verktøyet.

Så, oppsummert: Hva er Criteo? Det er et verktøy som hjelper deg å nå målgruppen på en mer effektiv og direkte måte.

 

Hovedfunksjonene i Criteo

Criteo inneholder en rekke funksjoner for å hjelpe deg å få jobben gjort. Som markedsfører vil du sette pris på følgende:

1. Sanntidssporing av kampanjens ytelse

Criteo gjør mer enn bare å generere den perfekte annonsen. De kan også hjelpe deg med å spore resultatene for annonsekampanjene i sanntid, slik at du alltid kan være sikker på at dataene du mottar er korrekte.

 

2. Algoritmer for å forutsi adferd

Å forbli relevant i annonse-jungelen kan være krevende. For å sørge for at du holder deg høyt oppe i konkurransen har Criteo opprettet en meget imponerende algoritme for å hjelpe deg å ligge i forkant.

 

3. Personlig retargeting

Personlig retargeting er et annet begrep som brukes for dynamisk retargeting. Jeg nevnte dette kort ovenfor, men det er også naturlig å nevne det her når vi snakker om funksjonalitet, ettersom dette er det Criteo er mest kjent for.

 

4. CPC-prissetting

Enten du kjører flere annonsekampanjer eller bare én, er kost-per-klikk-prissetting et viktig verktøy. Criteo har en intuitiv funksjon for prising som gjør at du kan få en bedre grep på annonseringsbudsjettet. En av de aller viktigste budstrategiene for å sikre god lønnsomhet i nettbutikken din, er å bruke ROAS eller Cost of Sales mål. Da optimaliserer verktøyet budene utfra hva de presterer av salg.

 

5. Annonser distribuert på alle flater

Criteos annonser fungerer på både mobil og desktop, på tvers av alle sosiale medieplattformer (som vi diskuterte ovenfor med Criteo Facebook retargeting), ja, til og med i epost-format.

 

Målgruppe og konvertering

Prinsippet i all annonsering er at jo flere øyne på gitt annonse, jo bedre. Når det er sagt er det mange måter å måle suksess på når det kommer til ads-kampanjer, hvor alt kommer an på hva målet ditt er.

La oss diskutere konkret forskjellen mellom målgruppe og konverteringer, og hvorfor begge aspektene tilfører verdi i display-miksen.

Siden Criteo og dynamiske annonser rettet mot bestemte målgrupper ble nevnt først, starter vi med å se på publikum først.

 

Målgruppe og Criteo Audience Match

Annonsene er som sagt utformet for skape bevissthet rundt merkevaren. Med dette i tankene, jo større publikum, jo ​​bedre. Jo flere mennesker som du kan vise annonsen til – statistisk sett – jo flere konverteringer vil du generere.

For en blogg kan dette fungere helt fint. Men siden du betaler for annonsene avhengig av ønsket målgruppen ikke dette den mest kostnadseffektive strategien. I alle fall ikke dersom du fokuserer utelukkende på konverteringer.

Det fine med dynamisk retargeting er at annonsene er skreddersydd for et publikum som allerede er i alle fall litt interessert i merkevaren. Det er derfor bruk av verktøy som Criteo Audience Match er utrolig effektivt; fordi de tillater deg å finne de riktige personene for konvertering. La oss se nærmere på dette.

 

Konverteringer og Criteo Customer Acquisition

Du kan ha verdens største publikum, med millioner av visninger per annonse, men hvis de ikke konverterer, så blir dette i prinsippet å fyre for kråkene.

Å konvertere en ny kunde betyr dog ikke alltid penger på bunnlinjen. Det betyr ganske enkelt at de følger gjennom med en handling som du har oppfordret til i annonsen.

For eksempel kan det bare være å få dem til å melde seg på en e-postliste, registrere seg for et gratis webinar, eller å kunne utføre dynamisk retargeting på disse.

Uansett hva som er ditt mål er det svært viktig at du strukturerer kampanjen på en slik måte at det appellerer til publikum som ser på det. Så mye at de fortsetter nedover i konverteringstrakten og gjennomfører ønsket handling plassert i annonsen.

Criteo Customer Acquisition er perfekt for dette scenariet fordi den identifiserer nye potensielle kunder basert på sine kjøpsvaner og historie. Takket være algoritmer for å forutsi adferd, er det mye mer sannsynlig at disse kundene vil konvertere.

 

For å komme i gang

Det å få alt dette på plass krever både tid og kompetanse. Vi i VIVA har sertifisert kompetanse på Criteo slik at du får kampanjer som leverer bra for din nettbutikk. Vi hjelper deg også på veien fremover så du får riktige budsjetter og optimaliserer kontoen så salgene blir lønnsomme for deg.

Mer Viva i innboksen din!