Få flere kvalifiserte leads med Facebook lead-ads

1

Publisert 04 januar 2021, 10:01 av Tor Børre Gaasland

Her rangerer vi opp fem gode grunner til at du virkelig bør teste ut Facebook lead-ads for bedriften din.

Facebook lead-ads gjør leadsgenerering mye enklere ved at potensielle kunder enkelt kan sende inn kontaktinformasjonen direkte på Facebook. Brukeren kommer til et allerede forhåndsfylt skjema med kontaktinformasjonen de har lagt inn og etter innsendt skjema vil du kunne ha en kvalifisert lead for bedriften din.

 

Få mest mulig ut av mobilen

Folk kan enkelt sende inn kontaktinformasjonen selv om de sitter på en liten skjerm. I tillegg fyller Facebook automatisk inn informasjonen som brukeren har registrert på Facebook og dermed blir det svært enkelt for brukeren å trykke på “send”-knappen. 

 

Finn potensielle kunder som er mest relevant for deg

Ved å koble lead-ads sammen med Facebooks publikumsutvalg og optimaliserings produkter, vil man kunne finne de personene som virkelig betyr noe for bedriften din.

Still de riktige spørsmålene

Tilpass skjemaene for å få potensielle kunder av høyere kvalitet. Om man f.eks ønsker bedriftskunder og ikke private kunder på et spesifikt produkt, kan man tilpasse dette i utformingen av skjemaet ved å stille de riktige spørsmålene.

 

Integrer med CRM

Man kan synkronisere lead-ads direkte med CRM-systemet deres (f.eks Mailchimp), slik at når en person sender kontaktinformasjonen sin, blir det automatisk oppdatert i systemet. Da kan man umiddelbart iverksette markedsføringstiltak (ringe, sende mail etc.).

 

Gi folk det de vil ha

Lead-ads kan brukes på mange forskjellige måter. Om du ønsker nye abonnenter til nyhetsbrev, få nye leads på tilbud dere har eller demo-forespørsler, er dette en fin måte å gjøre reisen til potensielle kunder enklere.

Mer Viva i innboksen din!