God respons på Viva Medias deltakelse på Google-konferansen

2

Publisert 28 mai 2015, 11:05 av Viva Media

Da var vi hjemme igjen fra Bucuresti i Romania der jeg og vår COO Arash Gilan var invitert til å tale på Googles internasjonale arrangement for byråer.

Se flere bilder fra arrangementet på Viva Medias facebookside

Denne gangen ble jeg som hovedtaler bedt om å åpne konferansen etter Googles presentasjon. Vinklingen på foredraget mitt var å holde fokus på de “myke verdiene”, det vil si innstilling, bygging av bedriftskultur, riktig tankemønster, fokus på de riktige tingene osv. Etter meg holdt Arash et fantastisk bra foredrag med fokus på de ”harde verdiene”, som blant annet omfattet arbeidsstrukturer, operative prosesser, kundestrømmer, organisasjon og salg.

Inntrykkene fra dette landet er mildt sagt blandede. På den ene siden er det Europas fattigste land, og på den andre siden er det et land fullt av muligheter hvor entreprenørskap syder overalt, om enn i en mindre skala. Den digitale utviklingen går veldig fort over hele verden for øyeblikket og dette gjelder i særdeleshet søkemarkedet.

Det føltes svært motiverende og morsomt å komme til Bucuresti. Vi ble veldig godt mottatt og fikk en fantastisk respons på begge forelesningene. Jeg snakket i fjor høst på et tilsvarende arrangement som ble avholdt i Warszawa i Polen, og det føltes veldig meningsfylt å kunne hjelpe og motivere andre byråer til å lykkes innen digital markedsføring.

Viva Media Group er i dag Googles største kunde i Norden målt i antall kunder og vi samarbeider mye med dem i form av frokostmøter, felles kampanjer, opplæring av hverandres ansatte og så videre. Vi er naturligvis svært glade og beæret over at Google henvender seg til oss med forespørsel om å hjelpe til med å fremheve byråer når de arrangerer større konferanser rundt om i Europa.

Vi stiller gjerne opp og hjelper til med å fortelle om hvordan vi jobber, dersom det kan hjelpe andre med å lykkes, samtidig som vi alltid er nysgjerrige på å lære nye ting fra andre slik at vi kan hjelpe kundene våre.

Det er også artig å fortsette å sette Viva på det digitale kartet, både i internasjonale sammenhenger og lokalt. En stor takk til UNT som fanget det opp i en god artikkel og til Google for invitasjonen!

Mer Viva i innboksen din!