LinkedIn Insight Tag – B2B-markedsføringens multiverktøy

2

Publisert 24 mai 2021, 07:05 av

Jakten på de beste konverteringene til den laveste prisen pågår 365 dager i året. Om man
da har et multiverktøy tilgjengelig, er ikke feil. Dersom du som bedrift ønsker å få oversikt
over LinkedIn-kampanjene dine, er data nøkkelen. Jo mer data kampanjen din har, desto
mer stabilt blir resultatet. Tid er også en viktig faktor, nesten like viktig som budsjett,
kompetanse og data til sammen. Med tid og riktig data vil kampanjene dine på LinkedIn
prestere stadig bedre. Der har Linkedin Insight Tag (les multiverktøy) en nøkkelrolle i den
uoverskuelige jungelen du må ta deg frem i og drive inn stadig flere og bedre konverteringen
til virksomheten din.

 

Verdien med å installere en Insight Tag fra LinkedIn er den samme som med en FB-piksel.
Den lar deg spore hendelser som skjer på nettstedet, optimalisere mot akkurat de
hendelsene for kampanjene dine, og du kan rette remarketing mot personer som alt har
besøkt nettstedet. Du gir altså LinkedIn Campaign Manager data rundt hva algoritmen skal
optimalisere mot (f.eks. kundeemner, folk som ser på innhold eller legger et produkt i
handlekurven m.m.). Jo mer LinkedIn vet om hvilket resultat de skal gi bedriften på
nettstedet, desto bedre blir resultatet for kampanjen, rett og slett.

 

Når taggen er installert, kan du til dels opprette de konverteringene du vil at LinkedIn skal
optimalisere mot, og til dels begynne å opprette retargeting-målgrupper. Du trenger imidlertid
å ha minst 300 besøkende som LinkedIn kan matche mot.

 

Fordelen med kampanjer er at du siden kan spore både konverteringer fra klikk (click
conversions) og fra eksponeringer (view conversions). Dette gitt at du har sporet hva som er
en konvertering (f.eks. en URL er utløst, at et tastetrykk har funnet sted). Det gir deg som
markedsfører ganske enkelt et større bilde av utfallet.

 

linkedin insight tag viva media

 

Lykke til i jakten på de beste konverteringene!

 

Tekst: Alexander Johansson er en av Vivas mange stjerner på sosiale medier. Som Social
Media Specialist utvikler Alexander Vivas kompetanse slik at vi alltid kan ligge i bresjen med
det siste. Han deler kontinuerlig sin ekspertise med kundene våre innen målgrupper,
creatives og selvfølgelig også det større perspektivet på hvordan andre kanaler kan bidra til
at markedsføringen får effekt.

Mer Viva i innboksen din!