Ny verktøykasse for bedrifter på Instagram

2

Publisert 04 mars 2020, 15:03 av Tor Børre Gaasland

Millioner av store og små bedrifter bruker Instagram for å bygge relasjoner og utvide felleskapet sitt. Når felleskapet vokser, er det fordelaktig å ha gode verktøy for å kartlegge og kontrollere veksten på best mulig måte.

Facebook lanserte nylig en rekke nye funksjoner for bedrifter som gjør det enda enklere å administrere og forstå felleskapet og tilstedeværelsen deres på Instagram. Her er en oversikt over de nye funksjonene på Instagram for bedrifter.

 

Kontroll på vekst

Denne funksjonen lar deg se hvilke stories og innlegg som genererer flest følgere. Du får også en oversikt over antall følgere basert på en dag eller en uke. Gå til profilen din, trykk på hamburgermenyen med de tre strekene, trykk på Innsikt og velg promoteringer, innlegg eller historier som du vil ha innsikt om. I tillegg kan du få mer innsikt om ditt publikum basert f.eks på alder, sted og kjønn. Med denne innsikten kan man f.eks skreddersy innhold til ulike aldersgrupper.

 

 

Oversikt over hvem som har nevnt deg i “Historier om deg”
Om noen har nevnt deg de siste 24 timene, vil du nå ha oversikt over dette samlet  i en historie øverst på aktivitet-fanen. Dette gjør det enklere å dele, svare og se Instagram-historiene som folk deler om deg. Historier om deg gjør det enklere å se, svare på og dele Instagram-historiene som nevner kontoen din. Før kunne man bare samhandle med og se historiene som nevnte deg i innboksen din. Nå samles dette på ett sted og blir laget til en historierull. Tilgang til dette får du ved å trykke på hjerteikonet og deretter på Omtaler under Historier om deg.

 

Kontroller tilgangen til bedriftsprofilen

Nå har du mulighet til å kontrollere hvem som kan se innhold på bedriftsprofilen ved å sette en minimums aldersgrense. Man kan sette oppe en standard minimumsalder eller man kan sette alder basert på minimumsalder i et spesifikt land for å følge lokale retningslinjer.

 

Mer fleksibel profilvisning i bedriftprofilen
Om du vil skjule forretningskategorien eller skjule kontaktinformasjonen din på Instagram, er dette nå mulig å gjøre i Instagram-appen.

 

 

Bedre oversikt i innboksen

For å være sikker på at meldinger som er verdifulle for bedriften din blir sett, kan du nå organisere innboksen inn i primære og generelle faner. Da kan du flytte meldingene mellom disse to fanene ved å sveipe.

Mer Viva i innboksen din!