Snart kan du selge enda enklere via Instagram Stories

1

Publisert 09 august 2018, 08:08 av Lukas Lind

Instagram shopping har gjort suksess i Sverige siden tjenesten kom i vår. Nå har Facebook utviklet konseptet for også å forenkle konverteringer gjennom Instagram Stories, det vil si videostrømmen med korte klipp synlig over den ”vanlige” strømmen med bilder og videoer.

Shopping på Instagram gir bedriften din et smidig utstillingsvindu der folk kan ta en nærmere titt på de beste produktene med bare et eneste klikk.

Nå blir det enda enklere for nettforhandlere å kommunisere og selge produkter via Instagram. Tidligere har du som har brukt Instagram Shopping, kunnet lenke til nettbutikken via bilder i den vanlige strømmen, men snart omfatter funksjonen også Instagram Stories. Et symbol som forestiller en handlekurv blir motorveien fra Instagram Stories direkte til nettbutikken din. Dette gjør at kunden kan sømløst og smidig lese mer om produktet og så gjennomføre et kjøp.

Godkjente bedrifter som bruker shopping-funksjonen kan da opprette opp til tre produktsymboler per hendelse. Shoppingsymboler kan opprettes med produktnavnet eller shoppingikonet.

Testperioden er i full gang og det virker som om den nye funksjonen øker konverteringsfrekvensen betydelig:

«We’ve been testing this solution with brands such as Netshoes, which saw a 6.3% lift in conversions and 42% lower conversion cost when using Collection [ads] compared with other ad formats,» skriver Facebook, som eier Instagram.

Denne funksjonen er for tiden tilgjengelig for utvalgte bedrifter og vil bli tilgjengelig for mange flere i løpet av de kommende månedene. Du kan lese mer om nyheten i Instagrams pressmelding.

 

Liker
Liker Elsker Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i innboksen din!