Vivas Robert Rollert har tatt 100 Blueprint-sertifikater

1

Publisert 03 april 2018, 10:04 av Lukas Lind

Facebook Blueprint består av godt og vel 100 kurser og webinarer som omhandler alt fra organiske innlegg til strategier og tekniske implementeringer rundt Facebook, Instagram, Messenger og Audience Network. Robert Rollert, Vivas Head of Social, har fått havn en ordentlig bragd – han har nemlig tatt hele 100 sertifikater.

– Når man ser på det man lærer fra alle disse kursene, får man en forståelse for hvordan algoritmen fungerer. Det ene forklarer det andre, akkurat som et puslespill. Ved hjelp av biter trer hele bildet frem, sier Robert Rollert.

Det han gikk igjennom i januar 2017, kalles for «All Content Learning Path» og består av over 90 enkeltsertifikater og inneholder i prinsippet alt av materiale i Blueprint, foruten et par webinarer. I tillegg til prosedyrer og strategier for Facebook, Instagram, Audience Network og Messenger har det også handlet om håndtering av plattformen/operativ ledelse, analyse, målsettinger, merkevarebygging, konvertering og teknisk implementering.

Du greide å ta 50 sertifikater over jul og nyttår. Hvordan rakk du du dette?

– Jeg utnyttet enkelt og greit alle såkalte mikroøyeblikk. Jeg gjorde mye på mobilen, for eksempel når jeg ventet på ungene etter trening eller under TV-reklamene, opplyser Robert Rollert.

Han har også deltatt i Blueprint Live i Dublin. Roberts kontakter på Facebook var imponert over at han hadde lyktes å ta så mange sertifikater, noe som er svært sjelden. På det tidspunktet hadde han ennå bare rukket å ta 50 av dem.

All den kunnskap som kommer med disse sertifikatene, innebærer at Viva i ennå høyere grad fortsetter å jobbe på en måte som verdsetter av Facebooks algoritmer.

– Vi anvender de arbeidsmetodene som Facebook anbefaler for å oppnå best resultat. Derfor har vi lyktes veldig godt med kampanjene våre, sier Robert Rollert.

Liker
Liker Elsker Haha! Wow! Sad Angry

Mer Viva i innboksen din!