YouTube for Action

2

Publisert 18 oktober 2019, 15:10 av Josefine Bergman

I oktober besøkte Vivas SEM Manager Mariella Googles hovedkontor i Dublin for å diskutere utviklingsmuligheter for Youtubes produkt Youtube for Action sammen med 30 utvalgte personer fra ulike europeiske byråer. Googles formål med dette arrangementet var å få en bedre innsikt i hvordan vi byråer og kundene våre opplever Youtubes produkt Youtube for Action for å kunne identifisere fordeler og svakheter og for å kunne utvikle og forbedre produktet deretter.

Youtube for Action er en relativt ny form for Youtube-annonsering som gjør det mulig å drive leads og konverteringer direkte via Youtube-annonser. Produktet er fortsatt relativt nytt og ifølge Google er det under stadig utvikling. Youtube har tidligere i hovedsak fungert som en merkevarebyggende markedsføringskanal, men siden Youtube for Action ble lansert, går utviklingen stadig mer mot at Youtube også skal fungere som en leads-drivende kanal.

 

90 % av brukerne har oppdaget nye merker og produkter på Youtube.
(Thinkwithgoogle 2019)

 

Det var rundt 30 personer som deltok på arrangementet sammen med ulike representanter fra Youtube. Den første dagen hadde vi svært givende diskusjoner der vi sammen med Youtube-eksperter satt i små grupper og diskuterte fordeler, priser problemer og løsninger rundt de ulike delene som Youtube for Action omfatter, som for eksempel: budstrategier, målgruppefokus, muligheter for å drive konverteringer, kostnader per konvertering, analyser og diagnoser, vanskeligheter med å kunne identifisere og påvise Youtubes direkte og indirekte verdi når det gjelder kundeanliggende og mye mer. Vi delte erfaringer med hverandre og identifiserte felles utviklingsområder og fordeler med Youtube for Actions ulike funksjoner.

 

 

Youtube var svært takknemlige og sa at det hadde vært veldig fordelaktig å få ta del i våre og ikke minst våre kunders opplevelser angående Youtube for Action. For oss i Viva Media oppleves det veldig positivt at vi får muligheten til å påvirke utviklingen av Youtubes framtidige tjenester og legge frem våre synspunkter rundt hvordan tjenesten kan utvikles for å gagne våre kunders markedsføring enda bedre.

Den andre dagen ble kommende nyheter innen Youtube for Action presentert. Disse nyhetene er fremdeles konfidensielle, men vi vil få oppleve en rekke nye og spennende funksjoner fremover som vi gleder oss til å få presentere her og for kundene våre når de er tilgjengelige.

Mer Viva i innboksen din!