Viva

Me & My Cousin

“Vi er svært fornøyde med vårt samarbeid med Viva Media – deres ekspertise og rådgiving har vært en viktig faktor for vår suksess”.

– Anders Berger, COO & Co-Founder

Bakgrunn

MAMC er en eksklusiv multibrand klesbutikk, etablert i 2008 og består i dag av fire fysiske butikker og en nettbutikk. De opererer i et marked med mange aktører og sterk konkurranse, men MAMC har en solid posisjon i markedet og en stor kundebase.

Utfordringer

Begrensede ressurser og dårlig lagerløsning gjør det vanskelig å vokse smart og riktig. På grunn av ressurssituasjonen har de for lite tid til å prioritere markedsføring, samt at det er mangel på kompetanse om dette internt.

Mål

Målet med arbeidet er å oppnå inntektsvekst mot forrige år, øke lønnsomheten og  jobbe mer strategisk – høyere opp i trakten og med det mer langsiktig.

Løsning


Sosiale medier

På sosiale medier har vi hatt en miks av trafikkdrivende og konverteringsdrivende annonser. Det er fokusert både på kategorier og produktspesifikke annonser, med en stor bredde av det mest populære sortimentet i utvalgte perioder.

Mål brukt i annonseringen: 

  • Trafikk 
  • Konvertering 
  • Meta Advantage+ 
  • Dynamiske produktannonser

Google Ads

På Google ads har prioriteten vært å få en sunn økonomi i ads kontoen i kombinasjon med vekst på målsatte parametere

Vi har i tillegg fokusert på merkevarebygging med display- kampanjer og målrettede kampanjer mot nye kunder

SEO

Gjennom god struktur, planlegging og dialog med kunden etablerte vi et tydelig løp på SEO som har gitt mye verdi. Til tross for at vi kun har jobbet med SEO i 6 mnd, ser vi en positiv trend i synlighet for kunden. For å få bedre innsikt har vi fokusert på: 

  • Søkeordsanalyser 
  • Konkurrentanalyser