Viva

Bakgrunn

Mitsubishi er den 100 år gamle merkevaren som opererer innen en rekke vertikaler i ulike bransjer, deriblant motor og elektronikk. Mitsubishi Electric har samarbeidet med Viva siden 2018.

Utfordring

Den nye varmepumpen Ninja ble lansert i 2020, og Mitsubishi Electric ønsket å nå ut med denne nyheten til markedet og spesifikt til kjernemålgruppene deres. Selskapet har en ledende posisjon i markedet, men konkurransen er tøff på produktnivå, siden de også posisjonerer seg i et nytt segment.

Løsning

Viva utviklet et kommunikativt konsept der ideen ble basert på det å fremheve de kvalitative fordelene som produktet tilbyr, i kombinasjon med det slanke designet, for å gjøre det konkurransedyktig. Varmeluftpumpen Ninja fikk en egen visuelle identitet som gikk i tråd med både merkevaren, produktet og det som appellerer til målgruppen.

Ninja – (忍者, jap. ‘dold person’)

Viva Media har i mange år vært en viktig støttespiller for Mitsubishis markedsføring. Både når det gjelder den kreative retningen, SEO, leads-generering og salgsfremmende aktiviteter for unike produkter. Vi der frem til flere kreative samarbeid og en fremgangsrik fremtid sammen.

Anna Sjöström
CMO, Mitsubishi