Viva

Princess

Princess

Bakgrunn

Princess Gruppen har levert tekstiler til hjemmet siden 1957 og er en av Norges største aktører innen interiør og hjemmetekstil, både fysisk og digitalt.

Oppdraget

Princess ønsker å bruke nye markedsføringsmetoder for å nå ut til et nytt og yngre publikum i øvre del av trakten, Viva skal hjelpe Princess å finne rett kanal og bruke AR for å finne nye Princess-kunder.

Løsning

Det kan være vanskelig å se for seg hvordan et sengetøy ser ut i huset, i samarbeid med Snapchat utviklet vi en AR-linse for å vise brukerne hvordan forskjellige stiler og design av sengetøy ville passe dem. I selfie-modus kan brukeren «prøve» de forskjellige stilene og enkelt bytte mellom dem. Når du vendte kameraet til “World-mode”, ble brukerne presentert med en seng i AR og med et enkelt trykk kunne de endre designene på sengetøyet for å se hvordan det passet deres eget soverom.

En Call-to-action-knapp i AR-linsen ledet brukerne til produktet for å kjøpe produktene sømløst. I tillegg til linsen ble det utviklet en annonseringsstrategi ved siden av for å både lede målgruppen inn til linsen, drive retargetingannonser mot de som har engasjert seg i linsen og nå bredt ut med salgsutløsende annonser. Her ble det brukt både Snap Ads og Story Ads i kombinasjon for å skape en høyere kjøpsintensjon i målgruppen.

Supergøy ​​at kampanjen presterte så bra som den gjorde! Både når det gjelder engasjement i linsen, men også når det gjelder mer tradisjonelle markedsføringsresultater sommerkevarebevissthet. Snapchat er et lekent medie vi tror knytter fordelaktige assosiasjoner til merkevaren vår. Til slutt er vi veldig fornøyde med hvordan linsen ble bygget for våre spesifikke behov.

Hanne Marsdal,
Markedssjef Princess Gruppen.