Viva

Displayannonsering

Sikt inn annonsene dine mot målgruppefokuserte nettsteder, apper eller på sosiale medier. Viva er resultatbevisste, analytiske og evner å sette oss dypt inn i virkeligheten din.

Displayannonsering vekker ofte kundens første interesse, men fører også ofte til direkte konverteringer. Dette skaper en større bevissthet om merkevaren din hos den riktige målgruppen. For oss i Viva er kontinuerlig analyse i løpet av hele markedsføringsperioden en selvfølge.

Ønsker du å bli sett med en bannerannonse for bedriften din på ulike nyhetssider og nettsteder? Da er displayannonsering helt riktig for deg. Ved hjelp av tekst, bilde, animasjoner og film kan vi utforme en annonse som virkelig vekker og fanger en interesse for merkevaren din.

Displayannonsering kalles også for rekkevidde- eller bannerannonsering. Det er et slagkraftig verktøy som bygger inn en større bevissthet om merkevaren din hos målgruppen.

Hvordan fungerer displayannonsering?

Displayannonsering skjer når klikkbare annonser plasseres ved siden av innholdet på et nettsted, i en applikasjon eller i et nettverk av sider. Det kan være bildeannonser, bevegelige annonser i YouTube eller på Facebook.

Nå ut til relevante personer

Ved å annonsere i displaynettverk når du et stort antall nettsteder som alle er kategorisert etter emneområde. Dette muliggjør en treffsikker annonsering. Ved dessuten å måle brukernes surfeatferd, hvilke nettsteder de besøker og hva de søker etter, er det mulig å finne den målgruppen som er relevant for budskapet ditt og peile annonsene direkte mot dem – være seg om du vil nå sportsentusiaster, bedriftseiere, unge musikere i Bergensområdet eller de som nylig har besøkt nettstedet ditt.

Siden kampanjene er digitale, er fleksibiliteten stor. Effekten av kampanjen måles fortløpende, og kampanjen kan dermed justeres etter hva som gir best resultat.

Displayannonseringens rekkevidde og mulighet til å avgrense seg mot en relevant målgruppe, gjør dette til en effektiv måte å markedsføre spesifikke tilbud og å styrke kjennskapen til en merkevare. Gjennom tjenesten retargeting målretter du annonser mot besøkende som har vært inne på nettstedet ditt, og du kan minne dem om tilbudet ditt mens de fremdeles er i en beslutningsprosess.

Effekten av kampanjen måles fortløpende. Avhengig av hva som er målsettingen med kampanjen, optimaliseres den ut ifra hva som gir flest antall visinger, klikk eller konverteringer. Vi hjelper deg med hele eller deler av kampanjen – fra planlegging, budskap, fremstilling av materiale, annonsering og optimalisering – alt etter hva du måtte ønske. 

Kontakt oss i dag