Vi er eksperter på å åpne folks øyne.

Vi i Viva brenner for å vekke kundens interesse gjennom treffsikker annonsering som skaper ny næringsvirksomhet.

Vi er eksperter på å åpne folks øyne.

Vi i Viva brenner for å vekke kundens interesse gjennom treffsikker annonsering som skaper ny næringsvirksomhet.

Displayannonsering

Vi sikter annonsene inn mot målgruppe-fokuserte nettsteder, apper eller i sosiale medier. Vi er resultatorienterte og analytiske og sørger for å sette oss inngående inn i virkeligheten din.

Displayannonsering vekker ofte kundens umiddelbare interesse, men fører også ofte til direkte konverteringer. Dette skaper en større bevissthet rundt merkevaren din hos riktig målgruppe. For oss her i Viva er kontinuerlig analyse under hele markedsføringsperioden en selvfølge.

Ønsker du at en bannerannonse for bedriften din skal bli sett på ulike nyhetssider og nettsteder? Da er displayannonsering det rette for deg. Ved hjelp av tekst, bilde, animasjon og film kan vi utforme en annonse som virkelig skaper blest rundt merkevaren din.

Displayannonsering kalles også for rekkevidde- eller bannerannonsering. Det er et slagkraftig verktøy som bygger opp en større bevissthet rundt merkevaren hos målgruppen.

 

Hvordan fungerer displayannonsering?

Displayannonsering skjer når klikkbare annonser plasseres ved siden av innholdet på et nettsted, i en applikasjon eller i et nettverk av nettsteder. Det kan være bildeannonser, bevegelige annonser eller videoannonser på YouTube eller Facebook.

 

Nå relevante personer

Gjennom å annonsere i displaynettverk når du en stor mengde nettsteder som alle er kategorisert etter emneområde. Dette muliggjør en treffsikker annonsering. Ved å dessuten måle brukernes surfeatferd, hvilke nettsteder de besøker og hva de søker etter, er det mulig å finne den målgruppen som er relevant for budskapet ditt og rette inn annonsene utelukkende mot dem – være seg om du vil nå sportsinteresserte, forretningsfolk, unge musikere i en bestemt by eller de som nylig har besøkt nettstedet ditt.

Siden kampanjene er digitale, er fleksibiliteten stor. Effekten av kampanjen måles fortløpende og kampanjen kan dermed tilpasses det som gir best resultat.

Displayannonseringens rekkevidde og mulighet til å avgrense seg mot en relevant målgruppe gjør dette til en effektiv måte å markedsføre spesifikke tilbud på og å fremme bevisstheten rundt merkevaren din. Gjennom tjenesten retargeting retter du annonser mot besøkende som har vært inne på nettstedet ditt, og du kan minne dem på tilbudet ditt mens de fremdeles befinner seg i en beslutningsprosess.

 

Viva Display

Med Viva Display tilbyr vi annonsering på populære nettsteder. Ved hjelp av våre beregninger kan vi identifisere målgruppen, bestemme annonseplasseringer og kalkulere hvor mange visninger kampanjen vil generere basert på budsjett og kampanjeperiode. Effekten av kampanjen måles kontinuerlig. Avhengig av hva som er målsettingen med kampanjen, optimaliseres den basert på hva som gir flest antall visninger, klikk eller konverteringer. Vi hjelper deg med hele eller deler av kampanjen – fra planlegging og budskap til produksjon av materiale, annonsering og optimalisering – alt basert på det du måtte ønske.

Spør oss hvordan du kan komme i gang med displayannonsering, eller ta kontakt for å få vite mer om hva dette kan bety for deg. Vi svarer gjerne på spørsmål!

Vil du ha hjelp med displayannonsering? Ta kontakt!

Viva Medias personvernpolicy