
Annonser med Google Ads og Bing Ads
Gjennom Search Engine Marketing (SEM) maksimerer vi investeringene dine ved å rette budskapet ditt mot mennesker som aktivt leter etter det du har å tilby. Når vi utformer annonsen din i for eksempel Google Ads, sørger vi for at den får relevante klikk til lavest mulig pris. Vi analyserer søkeord, skriver attraktive annonsetekster, håndterer budgivning på søkeord og styring av annonser, samt optimaliserer annonseringen din fortløpende.

Vi oppretter effektive annonser på Google og Bing
SEM handler ganske enkelt om å skaffe trafikk til nettstedet ditt ved å kjøpe annonser i søkemotorer, der du betaler for hvert klikk annonsen din får. Sannsynligheten for at et klikk skal føre til en konvertering (f.eks. til et kjøp), må være så høy som mulig – noe som innebærer at trafikken må være så relevant som mulig. Vi jobber med søkemotorene Google og Bing og deres ulike annonseringsnettverk Google Ads, Bing Ads, Google shopping m.m.
- Analysere søkeord
- Skrive attraktive annonsetekster
- Håndtere budgivning på søkeord
- Styring av annonser
- Løpende optimalisering og utvikling av annonseringen
For oss er SEM (Search Engine Marketing) en vitenskap. Vi minimerer risikoen for irrelevant trafikk og dyre klikk ved å kombinere våre konsulenters erfaring med avanserte matematiske modeller og analyseverktøy.
Det er på denne måten vi lykkes med å utforme annonseringskampanjer som resulterer i økt trafikk, som på sin side fører til økt kundetilstrømning og høyere avkastning for deg som kunde.
Personlig kampanjeansvarlig
Hos oss får du en personlig kontakt i form av en kampanjeansvarlig som har ansvar for hele SEM-arbeidet og ser til at investeringen din går til relevante klikk til lavest mulig kostnad. Basert på målsettingen med annonseringen setter vi sammen opp nøkkeltall og målsporing som gjør at vi hele tiden kan måle og følge resultatene av annonseringen. Du har mulighet til å få akkurat så mye innsyn du ønsker i SEM-arbeidet gjennom dialog med din kampanjeansvarlige og gjennom regelmessig og utførlig resultatrapportering.
SEM-tjenesten vår omfatter:
- Fremstilling av søkeordsportefølje og annonsetekster
- Publisering av kampanjer på utvalgte søkemotorer, eksempelvis Google og Bing
- Opprettelse av sporingssystemer og måling
- Løpende posisjonsovervåkning og budgivning
- Kampanjeanalyse og rapportering
Hvordan fungerer Google Ads?
Googles annonseverktøy Google Ads gjør det mulig å annonsere i Googles nettverk. Med søkeordsannonsering vises annonsen din over eller ved siden av søkeresultatet på Google når brukere søker på ordene eller frasene dine. Som annonsør betaler du bare når noen klikker på annonselenken din (PPC).
Google Ads fungerer som en auksjon der annonsører byr på klikk, men det budet som er høyest, vinner ikke alltid. Google kombinerer budet med en kvalitetsfaktor for å skape en så god brukeropplevelse som mulig. Kvalitetsresultatene ser i sin tur til klikkfrekvensen, hvor stor sannsynligheten er for at noen klikker på annonsen din, annonsens relevans og destinasjonssiden som den lenker til. For å lykkes med Google Ads-annonseringen din er det derfor viktig å arbeide med kvalitet og relevans gjennom hele prosessen. Det er dette som trigger oss i Viva.
På bloggen vår kan du lese mer om Google Ads og få verdifulle tips. Ta kontakt om du vil vite mer om hvordan du kan utvikle søkeordsannonseringen din.
Remarketing
Det er ingen som ønsker å få noe prakket på seg, men å bli tilbydd noe som passer deg perfekt, er mer interessant. Det er akkurat dette smart remarketing gjør. Stadig flere bedrifter oppdager kraften i remarketing, en markedsføringsteknikk der du kan vise annonser for folk som alt har vært inne på nettstedet ditt eller som har brukt mobilappen din. Remarketing øker merkevarebevisstheten, genererer konverteringer og er en kostnadseffektiv markedsføring mot de som allerede vet at du finnes og har vist en interesse. Dette lyder vel ikke så dumt? Vi hjelper deg med å opprette flotte remarketing-kampanjer som verken er masete eller påtrengende, men som er relevante for målgruppen.
Google Shopping
Et sted å vises på som ofte fører til konverteringer, er Google Shopping, Googles egen prissammenligningstjeneste. Dette er en markedsføringskanal som er i stadig vekst. Shopping-annonsene viser både bilde og pris selv før noen har klikket på annonsen, noe som er tilrettelagt for at flere skal klikke på produktannonsene. Innen Google Ads har Google Shopping blitt et stadig mer selvsagt valg for annonsører, og plattformen er gull verdt også for deg. Les mer om Google Shopping.
Bing Ads
Bing Ads er søkemotoren Bings egen annonsetjeneste. En av forskjellene mellom Google Ads og Bing Ads er at klikk-kostnaden er lavere med Bing Ads, samt at konkurransen ikke er like sterk. Bing Ads er på fremmarsj og med deres enkle importfunksjoner anbefaler vi de aller fleste kundene om å eksportere og importere Google Ads-kontoen sin til Bing. Hos oss er det enkelt å komme i gang med annonseringen. Vi oppretter og administrerer kontostrukturen din og optimaliserer fortløpende annonsene dine. Ta kontakt hvis du vil vite mer om hvordan du kan utvikle søkeordsannonseringen din.
YouTube
Annonsering på YouTube hjelper deg å øke lønnsomheten gjennom både å spre og styrke bevisstheten om merkevaren. Men dette er langt fra alt. Veien fra YouTube-annonsen til et søk eller besøk er bare et klikk unna. YouTube er derfor også effektivt for å drive søk og trafikk samt hjelpe deg å selge mer.
Les mer om annosering på YouTube
