Viva

Print

En viktig del av en bred markedsføring

Man kommer ikke utenom det faktum at digital markedsføring er «det nye svarte» når det gjelder effektivitet og treffsikkerhet. Men sats ikke alt på ett kort. Det finnes fremdeles et stort potensial i tradisjonelle medier – spesielt når de kombineres med det digitale.

Potensialet i print

Selv om digital markedsføring på mange vis er uslåelig, må man ikke undervurdere tradisjonelle medier, slik som trykte publikasjoner. Å velge å samkjøre markedsføringen i digitale og tradisjonelle kanaler kan være den rette veien å gå, både når det gjelder merkevarestyrkende og konverterende strategier.

Når det gjelder målgruppetilpasning, har markedsføring i trykket form en viktig rolle å spille. Enkelte målgrupper når du fremdeles aller best gjennom tradisjonelle kanaler og trykksaker. Dette gjelder ikke minst når du retter deg mot en eldre målgruppe, men trykte publikasjoner kan også brukes for å få en god lokal spredning.

Trykksaker har også andre fortrinn som digitale medier ikke kan konkurrere med. Aviser leses for eksempel i snitt av flere mennesker og flere ganger, og kan spares på over tid.

Uansett hva som er målet med markedsføringen, er det viktig å ikke glemme potensialet i print. Viva sørger for at du treffer mål både i nye og klassiske mediekanaler. Vi hjelper deg også å bruke tradisjonelle medier på riktig måte i markedsføringen din.

Kompletterer det digitale

Å bruke både digitale og tradisjonelle medier kan gi en sterk synergieffekt. Kombinasjonen av for eksempel trykk og digitalt kan være nøkkelen til å trenge igjennom mediestøyen og nå ut for alvor. Print kompletterer mediestrategien og det digitale nærværet, og det skaper en helhet som man ikke kan overse.

Når du bruker trykksaker som en del av markedsføringen, kontrasterer du denne kommunikasjonen på en virkningsfull måte mot din øvrige markedsføring, som ofte i stor grad er digital. Du får muligheten til å uttrykke deg på en måte som ikke er mulig i digitale kanaler, og som gjør at du kan nå frem til flere potensielle kunder.

På grunn av den store verdien som fremdeles finnes i tradisjonelle medier, utelukker ikke vi i Viva noen kanaler. Vi behersker mange medier, og når vi kombinerer dem, gjør vi det alltid med fokus på at du skal nå ut til målgruppen din på best mulig måte.