Viva

«For det magiske møtepunktet der magien oppstår innen markedsføring, er i skjæringspunktet mellom kreativitet og konvertering. Det er nettopp dette skjæringspunktet vi etterstreber og ønsker å oppnå med kundeoppdragene våre.»

Arash Gilan
CEO, Viva Media

Varmt velkommen til Vivas verden

Uavhengig av din posisjon kikker du antakelig på nettstedet vårt for å vite hva vi gjør, hvordan vi gjør ting og kanskje hvorfor Viva skal være byrået du bør samarbeide med. Akkurat «hvorfor» er et sentralt spørsmål for oss. For mye hos Viva handler om å grave dypere enn det overflaten ønsker å gi et skinn av. Selv om vi liker teknologi, er ikke Viva tuftet på teknologi, men på folks ferdigheter, der vi sammen ønsker å ta virksomheten din videre til neste nivå. Vi snakker ofte om at dette ikke er et «jeg»-prosjekt, men et «Vi»-va-prosjekt.

Viva er nemlig en vinnende blanding av medie-, ytelse- og reklamebyrå. En hybrid av de beste verdener som til sammen bygger den helhetlige markedsføringen som trengs i en moderne og digital verden. En verden der data så sannelig står i fokus, men der kreativitet ofte blir undervurdert. Du kan sikkert finne et reklamebyrå som kan hjelpe deg med produksjon eller et mediebyrå som kan hjelpe deg med kanaler, eller et søkebyrå som kan fokusere på konvertering. Men miksen av det å kunne håndtere kanaler, annonsering, kreativitet, kommunikasjon og konvertering gjør oss unike. Nettopp derfor kaller vi oss for et markedsføringsbyrå der vi under ett flagg kan tilby deg helheten av markedsføring.

Vi tror på både harde og myke verdier – for markedsføring er ikke enten eller, men både og. En moderne og dyktig markedsfører har muligheten til å kombinere disse to evnene. For det magiske møtepunktet der magien oppstår innen markedsføring, er skjæringspunktet mellom kreativitet og konvertering. Det er nettopp dette skjæringspunktet vi etterstreber og ønsker å oppnå med kundeoppdragene våre.

Vi lever i en tidsalder, som jeg lenge har snakket og skrevet bøker om, der alt som kan digitaliseres, vil bli digitalisert. Men kjernen av markedsføring handler ikke om teknologi, men om menneskelig forståelse. All ære til datadrevet og automatisert ad-tech, men markedsføring dreier seg ofte langt mer om psykologi og evnen til å forstå menneskelig atferd. Teknologi er et middel – men det er mennesket som står i fokus. 

For oss er ikke en bestemt kanal, medievalg eller plattform det viktigste, men spørsmålet: Hvor befinner kundene dine seg? Hvilken atferd preger dem, hvordan konsumerer de media og hvordan ser handlevanene deres ut? Så snart vi har kartlagt dette, tenker vi på hvordan vi kan fange oppmerksomheten deres på et logisk og emosjonelt nivå – hvordan kan vi gjennom merkevarebygging forbli i bevisstheten deres? Så kommer pakketering, medievalg og oppfølging, der vi tester oss frem for å nå våre felles mål. For Vivas fokus er nemlig alltid dine forretningsmål. Vi ønsker å utfordre, teste, våge og ha mot til å mislykkes, slik at vi kan lykkes. 

For nå kommer vi til sakens kjerne; data kan nemlig gi oss innsikt, men ikke forutsigelse. Om det var sånn, ville vi alle vært milliardærer. Enkelte ting lar seg ikke måle, og ser vi på menneskehetens historie, ser vi at opp igjennom tidene har vinnerne vært de som har våget å tenke nytt og annerledes.

Står du fast i gamle hjulspor der du fortsetter å kjøre på som før? Kanskje det er på tide med nye perspektiver – gi oss da sjansen, om det så bare er for en analyse. Vi lover ikke perfeksjon, men vi lover spisskompetanse innen markedsføring og alltid en varm og vennlig behandling.

Arash Gilan
CEO Viva Media

Leter du etter det magiske vendepunktet?

Kontakt oss i dag!