Behov
Topformula ble kunde hos Viva i juli. Bedriften har lenge hatt godt med trafikk til nettstedet sitt, men innså at de trengte å nå de personene som hadde vært inne på e-handelen deres uten å kjøpe noe. De trengte altså hjelp til å fange opp disse besøkende og få dem til å sluttføre den påbegynte kjøpsprosessen. Da Viva reklamerte for sin dynamiske remarketing i sosiale medier, fulgte en strategisk overveielse som til slutt endte med et ja. Den 6. november startet samarbeidet.
Vivas løsning
Til å begynne med fikk de først og fremst hjelp med søkemotoroptimalisering (SEO), som sørget for at Topformula fikk en økt synlighet i Google og Bings søkemotorer.
Fra og med september ble også Adwords koblet inn. Her besørget Viva markedsføringen av annonsekampanjer, noe som fungerte effektivt og hadde en konverterende effekt.
Viva anvendte seg av dynamisk remarketing på Facebook, Instagram og Audience Network (Facebooks motstykke til Google Display Network). En markedsføringsteknikk der du kan vise annonser for folk som tidligere har vært inne på nettstedet ditt eller har brukt mobilappen din.
Gjennom arbeid med sosiale medier ble det bygget en bevissthet rundt merkevaren som resulterte i direktetrafikk og at flere folk aktivt søker etter bedriften og dens produkter.
I årenes løp har jeg aldri samarbeidet med et byrå som har så mange engasjerte og dyktige folk som Viva Media. De har alt jeg søker etter hos en partner, og det at salget har økt kraftig, ser jeg som en stor bonus.

Fredric Boson
CEO, TopFormula