Viva

Ny identitet – samme lidenskap

Varemerke
Publisert , siste oppdatering

Vi har ny visuell identitet! Med ny logo og nye grafiske elementer ønsker vi å tydeliggjøre hvem vi alltid har vært – lidenskapelige markedsførere, med ambisjoner om å hjelpe våre kunder med å nå sine mål.

“Skomakerens barn” og “hjemme hos elektrikeren lysere det dårligst” er velkjente ordtak som omtaler faren ved å ikke ta hånd om hjemmet. Vi ønsker ikke å falle i den gropen, men vi vurderer hele tiden vår egen kommunikasjon som markedsføringsbyrå. Og etter noen spennende år med ekspansjon og fornyelse, var det tid for å oppdatere vår egen grafiske profil. 

Det er vår avdeling på Creative som står bak den nye identiteten. De har på akkurat samme nøyaktige og forseggjorte måte som når de hjelper kundene våre, nå oppdatert den nye merkevaren vår.

Med den nye profilen ønsker vi å vise vår lidenskap, energi og kreativitet. Både i innholdet vi skaper og dataene vi behandler. Vi er analytikere, strateger og kreatører som brenner for å hjelpe kundene våre med å nå de mål som blir satt, både på kort og lang sikt. 

I logoen og de grafiske elementene våre leker vi med myke og harde teksturer for å vise bredden på leveransene våre – fra form og farge til harde sifre. Når det kommer til fargene våre har vi valgt en bredere fargeprofil for bedre å representere vår lidenskap og energi, og for å kunne bruke fargene modulært i mange ulike sammenhenger. 

Med den nye logoen reviderte vi navnet vårt “Viva Media”. Internt har vi alltid bare sagt “Viva”, og etter å nylig ha kjøpt opp både et reklamebyrå, et webbyrå og et filmbyrå, var det på tide å vise tydelig at vi er så mye mer enn bare et mediebyrå. Vi tilbyr våre kunder en helhetlig tilnærming innen markedsføring, og heter derfor kun Viva fra nå av. Kort – og godt! 

Til den nye grafiske profilen lanserer vi også vårt nye hovedbudskap, som sammen med det grafiske formidler kjernen av alt vi gjør på Viva – “Verdiskapende markedsføring”.