Slutt å lete etter nåla i høystakken.

Folk leter etter bedriften din og du leter etter dem – vi fører dere sammen ved hjelp av kvalitativ søkeordannonsering.

Slutt å lete etter nåla i høystakken.

Folk leter etter bedriften din og du leter etter dem – vi fører dere sammen ved hjelp av kvalitativ søkeordannonsering.

SEM med Google Adwords & Bing Ads

Gjennom Search Engine Marketing (SEM) maksimerer vi investeringene dine ved å rette budskapet ditt til personer som aktivt leter etter det du har å tilby. Når vi lager annonsen din i f.eks. AdWords, påser vi at den får relevante klikk til lavest mulig kostnad. Vi analyserer søkeord, skriver attraktive annonsetekster, håndterer budgivning på søkeord og styring av annonser, samt optimaliserer annonseringen din forløpende.

Vi oppretter effektive annonser på Google og Bing

SEM handler enkelt forklart om å skaffe trafikk til nettstedet ditt ved å kjøpe annonser i søkemotorer der du betaler for hvert klikk annonsen din får. Sannsynligheten for at et klikk skal føre til en konvertering (f.eks. til et kjøp) må være så stor som mulig – hvilket innebærer at trafikken må være så relevant som mulig. Vi jobber med søkemotorene Google og Bing og deres ulike annonseringsnettverk AdWords, Bing ads, Google shopping m.m.

 

Relevans er viktigst

Det er mye å huske på når en fremgangsrik SEM-kampanje i AdWords skal opprettes. Annonsen må være relevant for søkeordet, annonsetekstene relevante for tilbudet og destinasjonssiden relevant for den besøkende. Er alle disse kriteriene oppfylt, resulterer det i at du får riktige besøkende, og at de får en god brukeropplevelse. For å siden få relevante klikk til lavest mulig pris er det nødvendig med et kontinuerlig arbeid gjennom hele prosessen:

 

  • Analysere søkeord
  • Skrive attraktive annonsetekster
  • Håndtere budgivning på søkeord
  • Styring av annonser
  • Løpende optimalisering og utvikling av annonseringen

 

For oss er SEM (Search Engine Marketing) en vitenskap. Vi minimerer risikoen for irrelevant trafikk og dyre klikk ved å kombinere våre konsulenters erfaring med avanserte matematiske modeller og analyseverktøy.

Det er slik vi lykkes med å opprette annonseringskampanjer som gir økte kundestrømmer, som i sin tur gir høyere avkasting for deg som kunde.

 

Personlig kampanjeansvarlig

Hos oss får du en personlig kontakt i form av en kampanjeansvarlig som er ansvarlig for hele SEM-arbeidet og som sørger for at investeringen fører til relevante klikk til lavest mulig kostnad. Basert på din målsetting med annonseringen utarbeider vi sammen nøkkeltall og målsporing som gjør at vi hele tiden kan måle og følge resultatene av annonseringen. Du har mulighet til å få akkurat så mye innsyn som du ønsker i SEM-arbeidet gjennom dialog med din kampanjeansvarlige og gjennom regelmessig og utførlig resultatrapportering.

I vår SEM-tjeneste inngår:

• Fremstilling av søkeordportefølje og annonsetekster

• Publisering av kampanjer på utvalgte søkemotorer, f.eks. Google og Bing

• Opprettelse av sporingssystem og måling

• Løpende posisjonsovervåking og budgivning

• Kampanjeanalyse og rapportering

Hvordan fungerer Google AdWords?

Googles annonseverktøy Google AdWords gjør det mulig å annonsere i Googles nettverk. Med søkeordannonsering vises annonsen din ovenfor eller ved siden av søkeresultatet på Google når brukere søker på dine ord eller fraser. Som annonsør betaler du bare når noen klikker på annonselenken din (PPC).

AdWords fungerer som en auksjon der annonsører byr på klikk, men det budet som er høyest, vinner ikke alltid. Google kombinerer budet med en kvalitetsfaktor for å skape en så god brukeropplevelse som mulig. Kvalitetsresultatene ser i sin tur til klikkfrekvensen, hvor stor sannsynligheten er for at noen klikker på annonsen din, annonsens relevans og destinasjonssiden som den lenker til. For å lykkes med AdWords-annonsering er det derfor viktig å jobbe med kvalitet og relevans gjennom hele prosessen. Det er dette som trigger oss i Viva.

På bloggen vår kan du lese mer om AdWords og få verdifulle Adwords-tips.
Ta kontakt om du vil vite mer om hvordan du kan utvikle søkeordannonseringen din.

 

Remarketing

Å få noe prakket på seg er det ingen som vil, men å bli tilbudt noe som passer perfekt til en, er mer interessant. Det er akkurat dette smart remarketing gjør. Stadig flere bedrifter oppdager styrken i remarketing, en markedsføringsteknikk der du kan vise annonser for personer som har vært inne på nettstedet ditt eller som har brukt mobilappen din. Remarketing øker merkevarebevisstheten, genererer konverteringer og er en kostnadseffektiv markedsføring mot dem som alt vet at du finnes og har vist interesse. Ikke dumt, eller hva? Vi hjelper deg med å skape flotte remarketingskampanjer som hverken er masete eller påtrengende, men som er relevante for målgruppen.

Du kan lese mer om remarketing her.

Google Shopping

Et sted å være synlig på som ofte fører til konvertering, er Google Shopping, Googles egen prissammenligningstjeneste. Det er en markedsføringskanal som er i stadig vekst. Shopping-annonsene viser både bilde og pris alt før noen har klikket på annonsen, som er lagt til rette for at flere skal klikke på produktannonsene. Innen AdWords har Google Shopping blitt et stadig mer selvsagt valg for annonsører og er en gyllen mulighet også for deg.
Les mer om Google Shopping.

 

Bing Ads

Bing Ads er søkemotoren Bings egen annonsetjeneste. En av forskjellene mellom Google AdWords og Bing Ads er at klikkprisen er lavere med Bing Ads, samt at konkurransen ikke er like sterk. Bings Ads er på fremmarsj og med deres enkle importfunksjoner anbefaler vi de aller fleste kunder å eksportere og importere Adwordskontoen sin til Bing. Med oss er det enkelt å komme i gang med annonseringen. Vi oppretter og håndterer kontostrukturen din og optimaliserer annonsene dine fortløpende. Ta kontakt om du vil vite mer om hvordan du kan utvikle søkeordannonseringen.

Vil du finne ut hvordan vi kan hjelpe deg med SEM?