Viva

Viva for e-handlere

Viva har sin opprinnelse i det digitale, ettersom vi har jobbet med digital markedsføring siden 2006. Historisk sett har begrepet «søk» vært generelt viktig. Så kom tanker rundt konvertering, så videre til sosiale medier, og i dag er det et sterkt fokus på ytelse eller «performance». Her er det ofte snakk om aktiviteter lengst nede i trakten i kundens reise mot kjøp, der bedrifter ser etter resultat, vekst eller salg.

Mye av det Viva er og kan best, ligger innenfor dette området. Men hvis du velger Viva som byrå, vil vi også gi deg forståelsen og betydningen av en helhetlig tilnærming til markedsføring. Målet vårt er å skape verdi for kundene våre, i skjæringspunktet mellom ytelse og kreativ merkevarebygging.

«Vi tenker skalerbart og langsiktig ut i fra dine målsettinger, med fokus på vekst og lønnsomhet»

Konverteringer er vel og bra, men det er like viktig med lønnsomhet og vedvarende kundetilfredshet, CLV, Customer Lifetime Value. Dersom du trenger et performance-byrå, kan du være trygg på at vi ikke bare jakter på raske konverteringer, men vi tenker alltid langsiktig, og har ditt beste i fokus. For det er der man til slutt vinner matchen mot konkurrentene.

Her er noen generelle saker vi anbefaler for å drive en fremgangsrik e-handelsvirksomhet. Har du dette på plass?

  • Finn synergieffekter mellom kanalene
  • Sats på en sterk merkevare 
  • Finn din egen nisje – våg å skille deg ut
  • Bygg alt rundt kundeopplevelsen 
  • Finn riktig målgruppe
  • Identifiser muligheter og utfordringer
  • Utvikle et tydelig konsept og budskap
  • Ta utgangspunkt i bedriftens fordeler og kjernekompetanse
  • Ha relevant innhold på nettstedet
  • Utvid produktsortimentet kontinuerlig
  • Tilby flere betalingsmuligheter og ulike fraktløsninger
  • Ha oversikt over hva konkurrentene gjør bra og mindre bra 

Hvordan gjør Viva dette?

Her skiller ikke metodikken vår seg så mye fra hvordan vi jobber med helhetskundene våre, som du kan lese mer om her. Det begynner alltid med datadrevne beslutninger der vi blant annet analyserer samtlige kanaler, copy, data, ROAS, POAS, CLV, hvilke KPI-er du har, forretningsmålene dine og om de er synkroniserte med dataene, konkurrentene dine, copy og prissetting, for å ta noen eksempler på den grundige gjennomgangen. Hvis du har fysiske butikker, ser vi også på omnichannel-strategien din. Hvis det ikke finnes en slik, ta det med ro – da utformer vi den! Vi sjekker nemlig alt og overlater ikke noe til tilfeldighetene: For veksten din er drivkraften vår. Her handler det om å legge en databasert grunnvoll, slik at vi sammen kan ta det neste steget i vår felles vekstambisjon.

Du får fortløpende den hjelpen du ønsker av Vivas Account Manager som sammen med sitt ekspert-team, alle innenfor ulike områder, i fellesskap bidrar med en bredde av markedsføringskunnskap som tar deg til målbildet. Teamet legger en strategi, tenker på synergiene mellom kanalene, leder prosjektet, analyserer resultatene og rapporterer kontinuerlig til deg.

For oss handler nemlig ikke dette om å se på deg som enda en kunde, men det dreier seg om et partnerskap der forretningsmålene dine vil drive oss like sterkt som de driver deg. For din fremgang blir vår fremgang.

Vi føler oss trygge på at vi kan ta ytelsen og nettbutikken din til neste nivå – vi håper du gir oss sjansen.

Kontakt oss i dag!

Ottilia Lindfors Viva Media