Viva utfører smart retargeting

Føler du deg også lei av remarketing? Det forstår vi. Annonsene som dukker opp i tide og utide kan være frustrerende. Men det hersker ingen tvil om at remarketing (også kalt retargeting) er en effektiv måte å drive markedsføring på. Og det trenger ikke å føre til irritasjon hos brukeren, snarere tvert imot – om det gjøres på en smakfull måte.

Vi utfører smart retargeting

Det å få noe prakket på seg er det ingen som vil, men å bli tilbudt noe som passer deg perfekt, er mer interessant. Det er akkurat dette smart remarketing innebærer.

Stadig flere bedrifter oppdager hvor virkningsfull remarketing er. Det er en markedsføringsteknikk der du kan vise annonsene dine for personer som har vært inne på nettstedet ditt eller som har brukt mobilappen din.

Remarketing øker merkevarebevisstheten, genererer konverteringer og er en kostnadseffektiv markedsføring mot dem som allerede vet at du finnes og har vist en interesse. Slettes ikke dumt, eller hva?

Vi hjelper deg med å skape smarte remarketingkampanjer som verken er masete eller påtrengende og er relevante for målgruppen.

Hva er retargeting?

Konseptet er i bunn og grunn ganske enkelt. Når en bruker besøker nettstedet ditt, blir en cookie koblet opp til vedkommendes nettleser. Annonsen din dukker siden opp på andre nettsteder som personen surfer på. Retargeting kan opprettes i Googles produkt Adwords samt på Facebook, Instagram og i displaynettverk som for eksempel Aftonbladet og andre nettsteder.

Hvorfor er det så effektivt?

Remarketing er merkevarebyggende og konverteringsøkende. Vi anser det som et veldig godt supplement til øvrige markedsføringskampanjer og satsinger. Remarketing gjør det enkelt å plukke opp kundene der de sist forlot kjøpsfasen.

Endring etter kjøp

For at remarketing ikke skal bli masete for kunden, trenger man et frekvenstak som begrenser antallet ganger en annonse vises per person. En annen viktig funksjon tas i bruk etter at kunden har konvertert, da vi enkelt avbryter all remarketing mot denne personen. Til dels for å minske irritasjon, men også fordi vi ikke vil sløse bort penger på å vise annonser for noen som allerede har gjort det vi vil de skal gjøre.

Trenger bedriften din hjelp med remarketing? Nøl ikke med å ta kontakt med oss!