Maksimer ditt potensial i søkemotorene.

Med søkemotoroptimalisering (SEO) hjelper vi deg å innta den plassen du fortjener på søkemotorer som Google og Bing.

Maksimer ditt potensial i søkemotorene.

Med søkemotoroptimalisering (SEO) hjelper vi deg å innta den plassen du fortjener på søkemotorer som Google og Bing.

Søkemotoroptimalisering

For oss er søkemotoroptimalisering et håndverk der hvert oppdrag er unikt og baserer seg på kundens forretningsidé. Vårt felles mål blir at du skal få de rette besøkende som gjør de rette tingene på nettstedet ditt.

 

Søkemotoroptimalisering som fungerer

Innenfor SEO er ingenting så stadig som forandring. Forutsetningene for hva som belønnes og rankes høyt hos Google, justeres stadig. Derfor er grundighet og langsiktighet nødvendig for å oppnå resultater. For oss er SEO et kontinuerlig arbeid der vi hele tiden tilpasser arbeidet vårt etter nye forutsetninger. Vi analyserer nettstedet ditt, identifisere muligheter og behov, og optimaliserer nettstedet slik at det lettere lar seg finne av søkemotorene og gir en bedre brukeropplevelse for de besøkende.

 

Søkemotoroptimalisering hos Viva Media

På våre kontor i Kalmar og Uppsala jobber det håndplukkede SEO-spesialister som hjelper kunder med søkemotoroptimalisering over hele Sverige. Hos oss får du også en personlig prosjektleder som har ansvar for at du får maks utbytte av investeringen din. Prosjektlederen følger opp og rapporterer resultatet regelmessig. Vi legger også et stort fokus på å øke din kunnskap og forståelse for søkemotoroptimalisering gjennom kunnskapsoverføring til organisasjonen din.

SEO-tjenestene våre

I SEO-pakkene våre inngår det en rekke ulike arbeidsmomenter og tjenester. Arbeidsmomentene kan variere avhengig av de behov og grunnforutsetninger nettstedet ditt har.

Søkeord & Markedsanalyse

Søkeordsanalysen er basert på kundenes søkeatferd. Vi ser på søkevolumet og hvor relevant søkeordet er for virksomheten din.

OnSite-arbeid

 Vi ser til nettstedets helhet og hvordan større forandringer av mer teknisk natur kan forbedres, som for eksempel ytelse.

OnPage-arbeid

Vi utfører optimalisering av utvalgte destinasjonssider der vi jobber med blant annet tekstinnholdet.

Markedstilpasset nettstedsstruktur

Vi legger en tydelig plan for hvordan nettstedets side- og informasjonsstruktur kan forbedres.

Digitale relasjoner

Vi analyserer og vedlikeholder nettstedets lenkeprofil, der vi beskytter mot skadelige lenker og tilfører nye lenker ved behov.

SEO Content

Vi skriver søkemotortilpassede tekster og fremlegger innholdsstrategier.

Konkurrentanalyser

Vi analyserer hvordan du måler deg med konkurrentene på søkemotorene.

SEO for nytt nettsted

Vi er med når du skal lansere nytt nettsted og presenterer en tydelig plan for hvordan du kan beholde synligheten.

SEO for e-handel

Innen SEO for e-handel fokuserer vi ekstra på å øke konverteringer og forbedre CTR-nivåer (klikkfrekvens).

SEO Rapporter

Du får kontinuerlige SEO-rapporter over utviklingen.

SEO Anbefalinger

Vi gir deg utviklingsforslag og anbefalinger for tiltak som er relevante for nettstedet ditt, og vi utfører optimaliseringer direkte på nettstedet om du ønsker dette.

Hva er søkemotoroptimalisering?

SEO (søkemotoroptimalisering) er et samlebegrep for ulike metoder og teknikker som brukes for å få en nettside til å vises så høyt oppe som mulig i søkemotorenes søkeresultater. Rangordningen av nettsider skjer automatisk ved hjelp av algoritmer som igjen tar hensyn til flere ulike parametere (for flere år siden var disse over 200 ifølge Google). I dag baserer Google seg på et antall kjernealgoritmer for å vurdere ulike nettsteder. De bruker også stadig mer kunstig intelligens (Rankbrain) for å rangere nettsteder. Gjennom å optimalisere nettstedet for å så bra som mulig kunne matche disse parameterne, kan man forbedre nettsidens rangering. Benevnelsen SEO er en forkortelse for det engelske begrepet Search Engine Optimization.

 

Hva gjør en SEO-konsulent?

Våre SEO Managers, også kalt SEO-konsulenter eller SEO-spesialister, jobber med å analysere og optimalisere nettsteder for å maksimere synligheten deres i søkemotorer som Google. I grunnen handler det om å utvikle innhold, struktur og eksponering for å på best mulig vis appellere til de besøkende. Dette vil på sin side tiltale søkemotorer som Google.

 

Hvordan fungerer lokal søkemotoroptimalisering?

Om man driver en lokal virksomhet, bør også ens nettsted reflektere dette. Det innebærer at man ikke trenger å konkurrere riksdekkende om man vil nå kunder i nærområdet. Optimaliser derfor nettstedet mot en smalere gruppe og gjør det tydelig for de besøkende hvor de kan finne dere.

En stor del av søkene på nettet er koblet til ulike distrikter i og med at man søker etter lokale tjenester i sitt område. Om du for eksempel vil synes på ordet søkemotoroptimalisering, kan det være lurt å tenke på lokale søk som:

• Søkemotoroptimalisering i Stockholm
• Søkemotoroptimalisering i Malmö
• Søkemotoroptimalisering i Göteborg
• Søkemotoroptimalisering i Uppsala
• Søkemotoroptimalisering i Kalmar
• Søkemotoroptimalisering i Borås

 

Hvorfor er søkemotoroptimalisering et langsiktig arbeid?

Søkemotorfirmaene vil ha fornøyde kunder som kommer tilbake. For å kunne levere en så verdsatt tjeneste som mulig, arbeider Google og de andre søkemotorene kontinuerlig med å utbedre tjenestene sine. Dette gjør de gjennom å bearbeide algoritmene sine – forutsetningene som avgjør rangordningen. Søkemotorenes utvikling de siste årene har gjort at SEO-arbeidet har blitt mer komplekst og sammensatt. Et lønnsomt SEO-arbeid handler derfor om å arbeide strategisk og langsiktig gjennom å søke forståelse for i hvilken retning søkemotorene beveger seg. Vi følger den siste utviklingen hos søkemotorene og veileder til strategisk SEO.

 

Hvordan påvirker SEO Adwords-annonseringen min?

Å arbeide med både SEO og SEM (Search Engine Marketing) er ofte veldig fordelaktig. Når man bygger opp et bedre nettsted gjennom SEO-arbeidet sitt, får man bedre forutsetninger for å lykkes med annonsering på søkemotorene. Innen Google Adwords (som er en form for SEM-annonsering) finnes det nemlig noe som heter kvalitetsresultat (quality score) som blant annet bedømmer kvaliteten på de destinasjonssidene man har valgt til annonsene sine. Et høyt kvalitetsresultat innebærer at man behøver å betale mindre i klikkpris for Adwords-annonsene sine, siden relevansen blir høyere.

Vil du ha hjelp med søkemotoroptimalisering? Ta kontakt!

Ønsker du å fordype deg mer?

Lær deg mer om SEO i vår SEO