Blogginlägg av Alexander Åberg

Viva x Stadsmissionen – et nisseeventyr

I løpet av høsten 2020 ba den svenske ideelle organisasjonen Uppsala Stadsmission Viva om et samarbeid. En digital julekampanje skulle utvikles, med sikte på å øke gavebidragene sammenlignet med fjoråret…

Läs mer

Viva x Fixi – en kreativ sykkeltur

Fixi er en oppstartsbedrift som styres fra noen få kvadratmeter i sentrum av Uppsala. Administrerende direktør Rafi Mohammad og markedssjef Ludvig Edström ønsker å forenkle sykkelreparasjoner gjennom å hente og…

Läs mer

Forbedre nyhetsbrevene dine

Skap verdi for mottakerne Gi leserne mer enn kampanjetips og lave priser. Opprett en relasjon med nyttige tips, innsiktsfulle tekster og verdiskapende innhold. Jeg kan love deg at bedriften din…

Läs mer

Våg å være kreativ

En undersøkelse fra Nielsen fra 2017 viste at creative sto for 47 prosent av bidraget til salg. Skulle ikke det holde som argument, så hva med dette: 60 prosent av…

Läs mer

UX og microcopy

UX handler om å gi brukeren en så enkel og funksjonell opplevelse som mulig. Der er tekst, bilde og grafikk avgjørende elementer som hjelper deg å kommunisere. Microcopy er korte…

Läs mer

Optimaliser e-handelen med riktig copy

Den som har oppmerksomheten, har makten. De heter det i alle fall i henhold til oppmerksomhetsøkonomien, der alle kiver om de 2 sekundene hver kunde bruker på en annonse. Så…

Läs mer