Blogginlägg av Alexander Vucic

Kickstart merkevarebyggingen

Hvis merkevaren din ikke er som den burde være, finnes det en del ting å ta tak i for å få det resultatet du ønsker deg. Tid og tålmodighet vil…

Läs mer

Design bedriftens verdivurdering

Denne artikkelen beskriver og forklarer canvas-metoden (lerret) som ble opprettet av Strategyzer og som er knyttet til min forrige artikkel som fokuserte på forretningsmodellens verdi for bedriften din. Denne modellen…

Läs mer

Share of Search – sammenhengen mellom synlighet på Google og markedsandel

I seks år har Les Binet jobbet med en ny måleverdi han kaller for Share of Search (SOS), eller andel av søket på norsk. Binet kan nå presentere undersøkelsens resultater…

Läs mer

Skap struktur i forretningsstrategien

Mange tenker at de vet mye om virksomheten sin og tror at de har full oversikt, men erfaring viser meg noe annet. Derfor ønsker jeg å belyse en modell som…

Läs mer

Møt kunden i kjøpsreisen

4 As har en mer kundeorientert tilnærming til markedsføring, mens for eksempel den tradisjonelle modellen rundt 4P (Product, Price, Place og Promotion) i stedet fokuserer mer på hvilke konkurransefordeler merket…

Läs mer

Kundens fire faser

Et aspekt som er koblet til forståelsen for hvordan forbrukeres ulike behov oppstår, er ulike typer kjøpsmotiver. De kan man kategorisere i to behov, som forklart nedenfor.   Hedonistiske behov…

Läs mer

WOW-opplevelser med CXM

Customer Experience Management, CXM, handler om å kunne personalisere og gi kunden en friksjonsfri helhetsopplevelse av kjøpet gjennom godt utvalgt kundedata. Dette gjøres via automatiserte systemer basert på teknologien AI…

Läs mer