Blogginlägg av Alexander Vucic

Verdien av hva markedet sier om merkevaren

Hva er den viktigste grunnen til å bruke innholdet og informasjonen som 81 % av den globale befolkningen legger ut på nettet? Kan det være at vi ser et potensial…

Läs mer

Balansert markedsføringsprogram

Slik jeg ser det, tilhører all form for markedsføring en bedrift foretar seg, bedriftens markedsføringsprogram. Her omfattes alt som handler om å påvirke andre til å ville kjøpe firmaets produkter…

Läs mer

Share of Search – Mål resultatet av merkevareaktivitetene

Det er mange bedrifter som syns det er kinkig å vite hvor stor man er i ens eget marked, ja, ganske enkelt hvilken markedsandel man har. Det er selvfølgelig en…

Läs mer

Kickstart merkevarebyggingen

Hvis merkevaren din ikke er som den burde være, finnes det en del ting å ta tak i for å få det resultatet du ønsker deg. Tid og tålmodighet vil…

Läs mer

Design bedriftens verdivurdering

Denne artikkelen beskriver og forklarer canvas-metoden (lerret) som ble opprettet av Strategyzer og som er knyttet til min forrige artikkel som fokuserte på forretningsmodellens verdi for bedriften din. Denne modellen…

Läs mer

Share of Search – sammenhengen mellom synlighet på Google og markedsandel

I seks år har Les Binet jobbet med en ny måleverdi han kaller for Share of Search (SOS), eller andel av søket på norsk. Binet kan nå presentere undersøkelsens resultater…

Läs mer

Skap struktur i forretningsstrategien

Mange tenker at de vet mye om virksomheten sin og tror at de har full oversikt, men erfaring viser meg noe annet. Derfor ønsker jeg å belyse en modell som…

Läs mer

Møt kunden i kjøpsreisen

4 As har en mer kundeorientert tilnærming til markedsføring, mens for eksempel den tradisjonelle modellen rundt 4P (Product, Price, Place og Promotion) i stedet fokuserer mer på hvilke konkurransefordeler merket…

Läs mer