Blogginlägg av Lukas Lind

5 viktige nøkkeltall du bør ha styr på som e-forhandler

Tekst: Thomas Zabihi 1. Trafikk Noe man alltid bør gjøre, er å sammenligne den innkommende trafikkens ulike kilder. De vanligste kildene er: – Direkte besøkende, som er besøkende som aktivt…

Läs mer

Tenk langsiktig – og lykkes med sosiale medier

Facebook, Instagram og andre sosiale medier lever av å selge data. Gjennom å samle inn opplysninger om atferd og interesser fra brukerne kan de selge annonseplass til disse brukerne. For…

Läs mer

3 tips – slik animerer du film i henhold til kundereisen

Animert filmmateriale evner virkelig å levendegjøre din grafiske profil og tilbudet ditt. Ifølge Aberdeens siste rapport har en markedsfører som bruker video, 49 prosent raskere inntektsøkning sammenlignet med bedrifter som ikke bruker…

Läs mer

Google bekrefter ny stor SEO-oppdatering

Målinger utført av Search Metrics og Sistrix siden oppdateringen begynte, viser at et stort antall sider er påvirket, både positivt og negativt, og at mange av dem som ble påvirket av den store…

Läs mer

Sats på Mobile First-annonsering i sosiale medier

Tekst: Cecilia Nyström   Det at vi må satse mer på annonsering som er «mobile first», er noe som det ofte mases om i sosiale medier. At vi må lage…

Läs mer

Slik bruker du Stories i sosiale medier

To år etter at Instagram Stories ble lansert (i 2016), hadde formatet 400 millioner daglige brukere. Dermed ble stories det hurtigst voksende formatet som Facebook (som eier Instagram) noensinne har…

Läs mer

Prognose for programmatiske annonsekjøp

Tekst: Alexander Kollstedt   Snart kan markedsførere kjøpe programmatisk annonseplass på lineær TV, utendørsreklamen vinner stadig terreng mens spillselskapene mister posisjon. Mer om de sakene snart.  Vi begynner med å…

Läs mer

Robotrevolusjonen nærmer seg – men er vi egentlig forberedt?

  Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men hvert år har jeg for vane å se alle reklamefilmene under Super Bowl. Du vet, finalen i amerikansk fotball der…

Läs mer